Nem mindegy, melyik ELMŰ-számlára utalunk

Infostart
2016. január 28. 20:25
Szolgáltatóváltás történt az ELMŰ-nél tavaly decemberben. Emiatt azoknak a lakossági fogyasztóknak, akik közvetlen banki átutalással egyenlítik ki a villamosenergia-számlájukat, ügyelniük kell arra, hogy a kedvezményezett bankszámlaszáma megváltozott - mondta Boross Norbert, a ELMŰ kommunikációs igazgatója az InfoRádiónak.

"2015. december 1-jével megváltozott 4 megyében - Pest, Nógrád, Heves és Borsod megyében, illetve Budapesten - az a villamosenergia-szolgáltató, aki a lakossági fogyasztókat ellátja. Az ELMŰ illetve az ÉMÁSZ vállalattól, az ELMŰ-ÉMÁSZ egy leányvállalata, az ELMŰ-ÉMÁSZ Energiaszolgáltató Zrt. vette át a szolgáltatást - természetesen ugyanazokkal a feltételekkel. A lakossági fogyasztók a változásból gyakorlatilag semmit sem érzékelnek" - mondta Boross Norbert, a ELMŰ kommunikációs igazgatója az InfoRádiónak.

Hozzátette: az emberek többségének semmiféle teendője nem volt, jóllehet az új cég bankszámlaszáma nyilván más, mint a régié. De mindazok esetében, akik postai csekken fizetik a számlát, vagy akik a bankokon keresztül csoportos beszedési megbízással fizették és fizetik ezután is - semmiféle teendő nem volt, hiszen ezeket az új szolgáltató automatikusan átvette a régiektől.

"Van néhány olyan fogyasztónk, akik közvetlen banki átutalással egyenlítik ki a villamosenergia-számlát, itt értelemszerűen a tájékoztató levélben megadott új számlaszámra kellett befizetni az összeget. Õk nincsenek sokan, de köztük akadhatott néhány olyan, akik a régi számlaszámra utaltak. Ez esetben sem kell aggódni, hiszen automatikusan átkönyveljük a régi számlaszámról az új számlaszámra a befizetéseket" - hangsúlyozta Boross Norbert.

Mint mondta, ha valakinek hosszabb ideje elmaradása volt, tehát mind a régi, mind az új szolgáltatónak tartozik, ez esetben nyilván utána kell nézni, hogy a tartozás értékétől függően melyik a helyes cím.

"Ilyenből becsléseim szerint legfeljebb 10-15 lehet. Az ilyen ügyfeleket arra kérjük, hogy keressék meg az ügyfélszolgálatot és ott pontos információkat kapnak a teendőkről." - fogalmazott az ELMŰ kommunikációs igazgatója.

Boross Norbert elmondta, hogy mindazok, akik figyelmen kívül hagyták a tájékoztató levelet és a régi számlaszámra kézileg utalták át a számla ellenértékét, semmiféle hátrányt nem szenvednek, hiszen automatikusan átkönyvelik a követelést. Akkor lehet probléma, ha valamilyen régebbi elmaradást utaltak, itt nyilván a régi szolgáltatónak tartoznak, nem az újnak, ennek önmagában nézve nincs következménye, de az ügyfélnek tisztáznia kell, hogy kinek és mennyivel tartozik.

"Természetesen a tartozások után mindentől függetlenül az esedékes késedelmi kamatot fel kell számítani"- mondta Boross Norbert.

Hozzáfűzte: a tájékoztató levelet mindenki megkapta. Aki postai, tehát papíralapú számlát kért, ő az utolsó elszámoló számlájához kapta meg a tájékoztató levelet. Azok az ügyfelek, akik elektronikus számlázásra álltak át, értelemszerűen e-mailben kapták meg a tájékoztató levelet.

Hanganyag: Gödöllei Anna


KAPCSOLÓDÓ HANG:
Hanganyag
A böngészője nem támogatja a HTML5 lejátszást