Felismerték a pedagógusok, hogy a gyerekeknek segíteni kell az iskola utáni időszakban, hogy felkészülten menjenek másnap az iskolába, és azért is, hogy a közösségi életet konstruktívan tudják megélni, ne csellengjenek. Másrészt a kevésbé képzett szülőknek is segíteni kell abban, hogy a gyerekeikről elhiggyék, ők többre vihetik - emelte ki a tanodák fontosságát az Emberi Erőforrások Minisztériumának helyettes államtitkára.
Ez a felismerés indította el a tanodákat, és ezt karolta fel a kormány is. 2012-ben egy olyan programot indított, aminek révén 168 tanoda létesült az országban. Ehhez nagyon komoly anyagi forrást és komoly szakmai elvárásokat is adtak - folytatta Langerné Victor Katalin.
A tanodák olyan kis közösségek, ahol a délutáni foglalkozásokon személyesen foglalkoznak a gyerekekkel. Mégis olyan szakmai elvárásokat kell támasztani feléjük, ami alapján ők tényleg eredményeket fognak elérni. Hiszen a végső cél az, hogy a gyerekek az iskolában jól tanuljanak, jó eredményeket érjenek el, és tovább tudjanak tanulni, átjussanak a középiskolába, és onnan is tovább - mondta a helyettes államtitkár.
Hozzátette: október 2-án megjelent az újabb tervezési időszakból a következő felhívás, ami a tanodák folytatást jelenti. Így ismét pályázhatnak azok a tanodák, amelyek eddig működtek és dolgoztak, de pályázhatnak újak is.
Egy elkészült kutatás eredményei szerint a tanodahálózat programja igen sikeres. Egyértelműen látszik, hogy a gyerekeknél 26-28 százalékos javulást értek el, vagyis szinte mindenki javított a tanulmányi eredményén. Természetesen vannak olyan gyerekek, akik feladják, de az arányuk nagyon kicsi - közölte Langerné Victor Katalin.
Hanganyag: Kálló Izabella