eur:
394.24
usd:
369.95
bux:
65045.06
2024. április 20. szombat Tivadar

Elképesztő, miket művelnek a magyar autósok! - Romlik a helyzet

2015 első kilenc hónapjának baleseti statisztikai adatai alapján megjósolható, hogy idén rosszabb közlekedésbiztonsági mutatókkal zárjuk az évet, mint tavaly. Pedig már 2014-ben is hanyatlás volt megfigyelhető, nőtt a közúti közlekedési balesetek száma, és többen vesztették életüket a balesetekben, mint az előző évben.

Az idén év eleje óta, sőt már tavaly is láttuk, hogy a balesetek száma nem látványosan, de minden hónapban nőtt. Bíztunk benne, hogy a negatív tendencia megáll, és megfordul, úgy gondoltuk, a rendőrség megtette az ehhez szükséges intézkedéseket. Ennek korábban látványos eredményei voltak, most már azonban biztosnak látszik, hogy idén az év végéig többen halnak meg a közútjainkon közlekedési balesetben, mint tavaly. Ez nem mehet így tovább! - figyelmeztet Óberling József ezredes, az ORFK közlekedésrendészeti főosztályának vezetője.

A police.hu által idézett cikkben hozzáteszi: az sem vigasz számunkra, hogy az EU többi tagállamában is a miénkhez hasonlóan romló tendenciával szembesülnek a szakemberek. A közlekedéssel foglalkozó kutatók már keresik az okokat, hogy megfelelő lépéseket lehessen tenni a kiszűrésükre, ám az okok megtalálása sem egyszerű, mert a közlekedésbiztonság sok mindentől függ.

Az ezredes leszögezi: az eddig alkalmazott módszerekkel a jövőben nem lehet eredményes a baleset-megelőzés, gyökeres változásokra van szükség.

Felvetődik lehetőségként a rendészeti eszköztár bővítése, a hatékonyabb ellenőrzés, fellépés a szabályszegők ellen, és ezek kombinációja. Valószínűleg utóbbi a helyes megoldás - folytatja a főosztályvezető.

A baleseti okok adatai szerint továbbra is a sebességkorlátozásra vonatkozó szabályok megsértése, a gyorshajtás miatt történik a balesetek 30%-a. Az elsőbbségadási normák megszegése 25%-kal, a kanyarodás, irányváltoztatás szabályainak figyelmen kívül hagyása 17%-kal szerepel az év első kilenc hónapjának adatai alapján készült statisztikában.

Fokozott propagandát fogunk kifejteni, és erősítjük a baleset-megelőzési munkát is, ám csupán rendőri eszközökkel, csak az ellenőrzés fokozásával, illetve büntetéssel nem várhatunk komoly eredményeket. Októberben indítottuk újra a Látni és látszani elnevezésű kampányunkat. Elképesztő, mennyi hibásan kivilágított jármű vesz részt a közúti forgalomban. Annak ellenére, hogy a KRESZ szerint a gépkocsi világításának ellenőrzése elindulás előtt a vezető mindennapi kötelezettsége. A rossz világítás a közlekedésben egyenlő az életveszéllyel. Sokan nem látnak jól különböző okok miatt, mégsem mennek orvoshoz, és nem csináltatnak szemüveget. Pedig a közlekedésben a rossz látás miatt elszalasztott tizedmásodpercek is sokat számítanak - mutat rá Óberling ezredes.

Hogy azért legyen valami, ami egyértelműen siker: a baleseti okok között az ittas vezetés arányát sikerült stabilan tíz százalék alá szorítani. Korábban jóval felette volt, mégsem lehetünk elégedettek. A következetes ellenőrzés hozta ezt az eredményt, de nagy a szóródás: a fővárosban alig ülnek az emberek ittasan volán mögé, ám nem egy térségben 15 százalékos aránnyal is találkozunk.

Címlapról ajánljuk
Kiderült, hány magyar dolgozik külföldön – és az is, mivel lehetne őket hazacsábítani

Kiderült, hány magyar dolgozik külföldön – és az is, mivel lehetne őket hazacsábítani

A magyarok főképpen a külföldön elérhető magasabb fizetés, az itthoni bizonytalanabb, kiszámíthatatlanabb jövő, valamint a "klíma" miatt vándorolnak ki valamelyik nyugat-európai országba – ez derült ki az Egyensúly Intézet felméréséből, amelyből javaslatcsomag is készült az intézet és a Vállalkozók és Munkáltatók Országos Szövetsége összefogásából. Az InfoRádió Kozák Ákost és Gazsi Attilát kérdezte.
VIDEÓ
inforadio
ARÉNA
2024.04.22. hétfő, 18:00
Dobrowiecki Péter Lengyelország-szakértő, az MCC Magyar-Német Intézet kutatási vezetője
Mitrovits Miklós történész, Lengyelország-szakértő
Hat héten át zajlik a világ leghosszabb választása: most dőlhet el másfél milliárd ember jövője

Hat héten át zajlik a világ leghosszabb választása: most dőlhet el másfél milliárd ember jövője

Indiában pénteken kezdődött meg a világ legnagyobb általános választása, amelyen közel 1 milliárd választásra jogosult adhatja le a szavazatát. A rendkívüli méretek miatt ezt a szokásosnál sokkal hosszabb időkeretben bonyolítják le, összesen hat héten keresztül zajlik a voksolás, eredményekre csak júniusban lehet majd számítani. A döntés nem könnyű, ugyanis számos olyan tényező van, amely befolyásolhatja a választók döntését. Elemzésünkben összeszedjük, hogy mi motiválhatja most az indiai szavazókat.

EZT OLVASTA MÁR?
×
×
×
×
×