"Nincsen csúszás, a szerződést aláírtuk a nyertes pályázóval, az orosz gyárnak ketyeg a határideje" - mondta Bolla Tibor, a BKV elnök-vezérigazgatója az InfoRádiónak.
Hozzátette: nem úgy történik egy felújítás, hogy az aláírás után már másnap nekirohannak és elkezdik. A mérnökök készülnek arra, hogy elvigyék az első szerelvényeket, amelyeket szétszednek, ezután indulhat meg a szerelvények felújítása.
"Valószínűleg onnan eredhet a félreértés, hogy még nem vittek el egy szerelvényt sem. De a szerződésben nem az szerepel, hogy mikor kell az első kocsi felújítását elkezdeni, hanem az, hogy mikor kell ideérkeznie a prototípusnak. Ez pedig jövő tavasszal várható" - hangsúlyozta.
Az elnök-vezérigazgató szerint 2016 karácsonyára reális, hogy az első szerelvények forgalomba álljanak. Ezután a sorozatgyártás következik és várhatóan 2017-ben fog a legtöbb felújított szerelvény megérkezni. Jelenleg a felújítás tervezése folyik, ezt követően fog megindulni a kivitelezői tender. Ki kell választani, aki majd a metrófelújítást el fogja végezni.
Hallani azt a riogatást is, hogy statikai problémák miatt majd meg kell nyitni a metró tetejét. Valóban meg kell nyitni, de nem statikai probléma miatt, hanem azért, hogy a szükséges vízszigetelési munkákat el lehessen végezni, és száz százalékosan lezárhassuk a vizet - jelezte.
"Nem szeretnénk ugyanis, hogy a felújítás után egy-két év múlva beázások történjenek" - fogalmazott az elnök-vezérigazgató. Tehát nincs olyan statikai probléma, amely veszélyeztetné az utasok biztonságát.
Megjelent olyan hír is, hogy porlad a beton és pangó vizek vannak az alagútban. Ezek bizonyos szakaszokon lehetnek, sőt vannak is, de nem ez a jellemző. Az alagút a korához képest nincsen rossz állapotban, de a felújítását mindenképpen meg kell kezdeni, mivel már évtizedek óta az utasok rendelkezésére áll - mondta Bolla Tibor.
Hanganyag: Szabó Gergõ