Sajtóértesülések szerint a 3-as metróvonal meghosszabbítása esetén a metrókocsik felújítása a korábban bejelentett 69 milliárd forintnál 13 milliárddal több lehet. A Menedzsment Fórum írt arról, hogy a BKV bővítheti a megrendelést, és ha él az opciós jogával, akkor a 3-as metróvonal kocsijait felújító orosz Metrovagonmas összesen 82 milliárd forintos megrendelésre számíthat.
A különbséget az okozza, hogy a 69 milliárd forintos keretösszeg az alapmennyiséget jelentő 222 metrókocsi felújítására vonatkozik, viszont ha a BKV indokoltnak látja, az észak-déli metróvonal meghosszabbítása esetén, akkor további 42 kocsi felújítását rendelheti meg az orosz vállalattól. Ha a BKV ezt a szerződés hatálybalépését követő három éven belül teszi meg, akkor a kivitelező nem térhet el az eredetileg ajánlott ártól, vagyis a végösszeg nem lehet magasabb 82 milliárd forintnál.
A BKV közben a sajtóhírekre reagálva közölte, a cég körültekintetően járt el a szerződés megkötésekor, a vállalat szerint a pluszösszeg nem új, a nyilvános szerződés, valamint az eljárást megindító felhívás is tartalmazta a 42 metrókocsi lehívásának lehetőségét, így minden pályázó cég ennek ismeretében tett ajánlatot.
Bolla Tibor, a BKV vezérigazgatója korábban az InfoRádiónak részletesen beszélt a szerelvények felújításáról:
"A tervek szerint a prototípus már utasokat szállít 2016 decemberében, nagyon komoly korszerűsítés indul, mintha új lenne, úgy fog kinézni az felújított szerelvény. Motorikus és esztétikai felújítást is jelent. Nem lesz benne légkondicionáló, de a szellőzés korszerűsödik."
A BKV július 8-án döntött arról, hogy a Metrovagonmas nyerte a járműpark korszerűsítéssel egybekötött felújítására és az ahhoz kapcsolódó szolgáltatások és eszközök szállítására kiírt tendert, de annak eredményét az érvénytelen ajánlatot adó észt Skinest Rail megtámadta. Az észt vállalat panaszt nyújtott az Európai Bizottsághoz az eredmény ellen, ennek azonban nem volt halasztó hatálya.
Hanganyag: Szabó S. Gergõ