25 milliárd forintos keretösszegű az a tender, amelynek nyerteseivel aláírta még hétfőn a keretmegállapodást a Nemzeti Kommunikációs Hivatal elnöke. Nobilis Márton legutóbb a hétvégén az M1 aktuális csatornának nyilatkozott a tenderről. Elmondta: a Hivatalt azért hozta létre a kormány, hogy összevonja az állami vállalatok hirdetéseit, és így olcsóbbá és átláthatóbbá váljon az állami reklámpiac. Első körben felmérték a hozzájuk tartozó állami szervek, minisztériumok, intézmények és állami vállalatok éves kommunikációs költését, és kiderült: 40 milliárd forintot költ erre az állam. A mostani, 25 milliárdos tenderrel 15 milliárdot takarít tehát meg a Hivatal:
"Úgy gondolom, hogy ezzel jelentősen olcsóbbá tudtuk tenni az állami kommunikációt, hiszen ha az ember bemegy a boltba, és vesz egy kiló cukrot, az nyilvánvalóan drágább, mint ha 1500 kiló cukrot vesz. Jobb minőségűvé is tudtuk tenni, hiszen a kisebb szervezetek is megkapják ugyanazokat a szolgáltatásokat a nagy ügynökségektől, amikre eddig lehetőségük sem volt. És átláthatóbb is lesz a folyamat, hiszen folyamatosan tudjuk felügyelni, hogy valójában hol és mennyit költenek."
A központosítás ebben az esetben azt jelenti, hogy a mintegy 1500 állami szervezet nem külön-külön keres kommunikációs partnert, hanem a tendernyertes három társaság nyújt számukra - minden egyes lehívás során második körben immár egymással versenyezve - reklámszolgáltatást. A 12 hónapra szóló, 25 milliárd forintos keretmegállapodást 3 kommunikációs konzorciummal írták alá: az Egyesült Reklám Konzorciummal, amelynek tagjai a HG 360 Reklámügynökség Kft. és az Affiliate Network Kft., a másik a Trinity-Sprint Konzorcium, amelyet a Trinity Communications Kft. és a Sprint Nyomdaipari Kft. alkot, a harmadik pedig a Mindshare Médiaügynökség Kft., a HAB Advert Kommunikációs Ügynökség Kft., és a Goodwill Communications által felállított konzorcium.
Hanganyag: Panulin Ildikó