A kormány 2011-ben fogadott el egy határozatot a kerékpáros turizmus fejlesztéséről. Ennek részeként épül meg 2020-ig egy 106 kilométeres bicikliút Budapest és Balatonakarattya között. 4,3 milliárd forintba kerül majd. A pontos nyomvonalról tavaly áprilisban Berencsi Miklós, a Közlekedésfejlesztési Koordinációs Központ osztályvezetője nyilatkozott az InfoRádióban.
"A teljes útvonalat két szakaszra bontotta fel a tervező, az egyik a Budapest Székesfehérvár, a másik pedig a Székesfehérvár és Balaton közötti szakasz. Mindkettőre három-három nyomvonalváltozatot tett le, ezek közül a szakmai grémium választott egyet. Budapest-Székesfehérvár esetében a Budapest-Törökbálint-Etyek-Tordas-Nadap-Székesfehérvár településeket érintő változatot választották, a Székesfehérvár és Balaton közötti szakaszon pedig Székesfehérvártól elindulva a 7-es főút mentén a Balaton csücskéhez, illetve déli partjához tartozó nyomvonalat, azzal, hogy itt vizsgálni kell egy esetleges Balatonfőkajár térségében egy bekötési pontot."
Az InfoRádió ismét megkereste a Közlekedésfejlesztési Koordinációs Központot, de még nem kaptunk választ a kérdéseinkre.
Sajtóértesülések szerint a Budapest és Balaton közötti kerékpárút a meglévő biciklisávok, a burkolt mezőgazdasági utak és a kis forgalmú utcák nyomvonalán halad majd.
Megépítésével párhuzamosan hatmilliárd forintból felújítják a Balaton körüli, 248 kilométeres kerékpárutat, és elkészült a megvalósíthatósági tanulmány az EuroVelo 6-os nyomvonal Rajkától Budapestig tartó, 280 kilométeres hazai szakaszára is. Ez utóbbi felújítása 8,7 milliárd forint kerül. A főváros és Mohács közötti Eurovelo-szakasz 200 kilométer hosszú lesz és 6 milliárd forint kell rákölteni.
Hanganyag: Herczeg Zsolt