A díj bevezetését 2005-ben az uniós támogatás feltételeként vállalta az akkori városvezetés - mondta Tarlós István az InfoRádiónak. Eszerint 2013-ban már be kellett volna vezetni a belváros fizetőssé tételét, most egy hallgatólagos megállapodás miatt csúszik a határidő.
A főpolgármester emlékeztetett: a bevezetés feltétele volt a 4-es metró befejezése, a megfelelő számú P+R parkolók kiépítése. Ez utóbbiak bővítése körülbelül 2 milliárd forint uniós támogatással valósulhat meg a jövőben, ebből a pénzből körülbelül 12 parkoló épülhet.
Tarlós István megjegyezte: összesen 300-400 milliárd forint európai uniós támogatáshoz juthat a következő 7 évben a főváros. A végső összegtől függ, hogy 2020-ig lesz-e lehetőség a Hungária körút bővítésére és forgalomtechnikai javítására.