eur:
393.42
usd:
367.9
bux:
65933.27
2024. április 24. szerda György

Miért kell a dugódíj?

Az InfoRádió megpróbált utánajárni, hogy mikor és milyen technikai feltételek mellett vezethetik be Budapesten a dugódíjat. Továbbra is úgy tudjuk, 2016 végétől kell majd fizetni a behajtási díjat, az azonban egyelőre nem ismert, hogyan kötelezte az Európai Unió erre a fővárost.

Jelenleg egy magyar parlamenti döntés tiltja a dugódíj bevezetését, de a kormány tisztában van azzal, hogy ez mit jelent, így ebben változás várható - közölte a Városháza sajtóirodája.

Hozzátették, a BKV és a BKK jelenleg is dolgozik a zónahatárok kijelölésén, hiszen ez az egyik legfontosabb kérdés, emellett a technikai feltételeket is meg kell teremteni. Miután nem tudtunk betekinteni azokba az uniós dokumentumokba, amelyek előírják a dugódíj bevezetését, újra megkerestük a sajtóosztályt, hogy láthassuk az EU elvárásait. A Városháza arról értesített, hogy amint lesz publikus információ, a városvezetés tájékoztatja a közvéleményt.

A behajtási díj bevezetésének reális időpontja 2016 vége lehet, ezt erősítette meg a főpolgármester is a Népszabadságnak. Tarlós István korábban az útdíjról szóló sajtótájékoztatón kiemelte, a 4-es metró uniós támogatása miatt a szerződések erre kötelezik a fővárost.

"Kötelező kényszerből be kell vezetni a dugódíjat, ugyanis az uniós metróépítési támogatás kötelező feltételéül ezt korábban bevállalták. Nem tudunk menekülni előle, nem a jelenlegi városvezetés elhatározása, ez egy olyan kötelező gyakorlat, ami adottságként ránk maradt. Itt nincs választási alternatíva, hacsak valakinek nincs kedve 180 milliárd forintot visszafizetni az Európai Uniónak. Nem nagyon tudok olyanról, akinek ehhez kedve volna."

Konkrét részleteket nem közölt a Városháza arról, hogy az Európai Unió milyen elvárásokat fogalmazott meg a részletek kidolgozásának technikai feltételeiről és a zónahatárokról és az ellenőrzés folyamatáról. Azt egyelőre nem tudni, hogy szóba kerülhet-e az útdíjhoz hasonló, matricás megoldás a dugódíj bevezetésénél. Az Index szerint több elképzelés is lehet arra, hogy milyen zónahatárokat jelölnek majd ki a behajtási díjra. Az egyik szerint lehet egy szűkebb, a Nagykörúton vagy a Kiskörúton belül, a másik terv szerint a Hungária körúton belül. Ez volt az eredeti elképzelés.

Hanganyag: Szabó S. Gergõ

KAPCSOLÓDÓ HANG
Címlapról ajánljuk
VIDEÓ
inforadio
ARÉNA
2024.04.24. szerda, 18:00
Isépy Tamás a Századvég makrogazdasági üzletág vezetője
Madár István a Portfolio vezető elemzője
Felszúrt a forint

Felszúrt a forint

A dollár gyengülésének következtében kedden érdemben erősödni tudott a forint a vezető devizákkal szemben, ezt követően szerda reggel az euróval és a dollárral szemben sem láthatunk nagyobb mozgásokat. Devizapiaci témákkal is foglalkozunk a május 16-i Portfolio Investment Day 2024 konferenciánkon, amelyen a részvétel regisztráció után ingyenes. Regisztráció és jelentkezés itt.

EZT OLVASTA MÁR?
×
×
×
×
×