Jeszenszkyné: miért nem ismerik eléggé gyerekeiket a szülők?

Infostart
2015. február 9. 10:33
Szakmai konzultációt remél a kilenc évfolyamos általános iskolákról a Magyar UNESCO Bizottság Nevelésügyi Szakbizottságának tagja. Jeszenszkyné Gallai Gabriella az InfoRádió Aréna című műsorában arra is rámutatott: az elmúlt években egyre több gyermeken érződik az iskolákban is, hogy szüleinek anyagi nehézsége, esetleg bedőlt hitele van, miként azt is tapasztalni, hogy a szülőknek egyre kevesebb idejük van a gyerekekre.

A Pedagógusok Demokratikus Szakszervezete után az ENSZ Nevelésügyi, Tudományos és Kulturális szervezetének magyar intézményében, a Magyar UNESCO Bizottság keretében működő Nevelésügyi Szakbizottság tagja is reményét fejezte ki az InfoRádió Aréna című műsorában, hogy mielőtt a döntéshozók elkészítik tervezetüket a közoktatás kilenc évfolyamos általános iskolai képzést is tartalmazó reformjáról, konzultálnak a szakma képviselőivel.

"Ha a tervezet elkészül, arról természetesen tudok majd szakmai véleményt adni. Tapasztalataim szerint, mint ahogy az nagyon sok helyen és sok tanulmányban megjelent, vannak olyan 8 évfolyamos általános iskolák, amelyekkel baj van és vannak olyanok, amelyekkel nincsen. Úgy gondolom, hogy ez helyzettől, pedagógustól, gyerekközösségtől, pedagógiai programtól függ" - mutatott rá Jeszenszkyné Gallai Gabriella.

A XVI. kerületi Móra Ferenc Általános Iskola intézményvezetője hozzátette, hogy a különböző tanulói csoportok más-más oktatási feltételeket, óraszámot és segítő szakmák meglétét igénylik, amelyek nem mindenhol állnak rendelkezésre.

Jeszenszkyné Gallai Gabriella a hamarosan induló tanfelügyeleti rendszerrel kapcsolatban hangsúlyozta, hogy szükség van a külső értékelésre a tanintézményekben.

"Ez fontos. Vagy azért, hogy megerősítse, hogy jól csinálja az igazgató a dolgát, vagy azért, hogy rámutasson azokra a területekre, amik még fejleszthetőek vagy fejlesztendőek" - fogalmazott.

A tanfelügyeleti rendszer sikere annak szervezettségén múlik, ám ez csak a gyakorlatban derülhet ki - tette hozzá Jeszenszkyné Gallai Gabriella.

A szakember arról is szót ejtett, hogy az elmúlt években egyre több gyermeken érződik az iskolákban is, hogy szüleinek anyagi nehézsége, esetleg bedőlt hitele van.

"Azért azt valamennyien látjuk-tudjuk, hogy a hagyományos családszerkezet szétesőben van. Ám azt is látjuk, hogy a családoknál nem csak a szétesés jelent gondot, válás, különélés, hanem megjelent néhány évvel ezelőtt a bedőlt hitelek problémája, ami a családokat mindenféleképpen egy újfajta működésre készteti és ez a gyerekeken is nyilván látszik. Amit látni még - nagy tisztelet a kivételeknek - hogy egyre kevesebb idő jut a gyerekekre. Való igaz, hogy nem ismerik teljes mértékben a gyerekeket a szülők, vagy esetleg egy másfajta értékelést adnak, tehát nem reálisan ismerik a gyereküket" - mutatott rá Jeszenszkyné Gallai Gabriella.

Hanganyag: Boros Péter


KAPCSOLÓDÓ HANG:
Hanganyag
A böngészője nem támogatja a HTML5 lejátszást