MSZP: sablonoktatás helyett szabad gondolkodásra nevelést!

InfoRádió / MTI
2014. szeptember 11. 12:06
Az oktatásban nem a "sablonoktatás" a jó, hanem a szabad gondolkodásra és vitára nevelés - ezzel a gondolattal nyitotta meg az általa kezdeményezett gondolkodás iskolájának tanévét csütörtökön a szocialista Hiller István, aki "junckeri próbatételnek" tartja, hogy Navracsics Tibor az oktatást is magába foglaló biztosi területet kaphatja az Európai Bizottságban.

Az MSZP oktatáspolitikai kabinetvezetője Budapesten sajtótájékoztatón azt mondta, a gondolkodásiskolaja.hu oldalon először matematikából, informatikából és történelemből indulnak el az órák nyolcadikosoknak június végig.

A múlt héten bejelentett kezdeményezésről közölte, hogy minden héten csütörtökön délben kerülnek fel a honlapra az új órák, mindegyik tantárgyhoz tartozik üzenőfal. Kitért arra, hogy a tantárgyak és az évfolyamok száma is bővülhet még a tanév során.

A sajtótájékoztató idején két tantárgyból, informatikából és történelemből volt elérhető egy-egy 35 perces videó.

Hiller István azt mondta, az a céljuk, hogy ennek a párhuzamos tanévnek a keretében bizonyítsák, hogy másképp is lehet, a gondolkodás fejlesztése ugyanis az egyik legfontosabb eszköz arra, hogy a diákok felnőttként szabadon és felelősen tudjanak dönteni, eligazodni a világban. A "sablonoktatás" butít, mert minden gyermek különbözően gondolkodik - tette hozzá.

Beszélt arról is: a kezdeményezésnek az a politikai üzenete, hogy a kritika szükséges, de nem elég. "Kizárólag tagadó mondatokkal nem jutunk semmire, állító mondatok kellenek, kezdeményezések, választási lehetőségek, alternatívát kell nyújtani" - fogalmazott.

Kérdésre válaszolva Hiller István azt mondta, Navracsics Tibor külügyminiszternek azért lesz nehéz dolga, mert az EU-ban mindenütt egy irányba mennek a dolgok az oktatás területén, kivéve Magyarországot, ahol teljesen ellentétes az irány, "kész katasztrófa". Szerinte az EU ezzel a portfólióval meg akarja győzni a helyes irányról a magyar kormány legalább egy képviselőjét.

Mint mondta, fontos területnek tartja az oktatási, kulturális, ifjúsági és állampolgársági ügyekkel foglalkozó portfoliót, lévén, hogy a fél életét ebben töltötte el.