Elindult a BuBi

Infostart
2014. szeptember 9. 09:09
Vége a tesztüzemnek, most már bárki kipróbálhatja a budapesti közbringarendszert.

Egy igazi biciklirajongó, Nagy Ervin színművész pattant kerékpárra és próbálta ki a budapesti közbringarendszert. Az InfoRádiónak azt mondta: már gyerekkorában megszerette a drótszamarat, most színházba is azzal jár, emellett a BuBit is használja és ajánlja mindenkinek.

Voltam BMX-bandita, tehát ilyen szempontból korán kezdtem. Az első emlékeim egy tacskóról vannak, amivel faroltam öt éves koromban. Mikor Pestre kerültem inkább tömegközlekedtem, de mióta a Katona József Színház tagja vagyok sokat biciklizek. Szerintem jó kiegészítő közlekedési formája a BuBi a fővárosi tömegközlekedésnek. Ez nem egy bringakölcsönző. Nagyon mobilissá teszi az embert, ezért ajánlanám.

A BuBi tesztüzeme véget ért, most már élesben megy a rendszer. A 2300 próbakerekező másfél hónapig használta a kerékpárokat és osztotta meg a tapasztalatait. Kürti Gábor is tesztelt; az InfoRádiónak azt mondta: örül az új közlekedési alternatívának, igaz, egy kicsit lomhának tartja a kerékpárt.

"Nagyon jó, egy panaszom lenne az az, hogy tömör kerékpár-gumik vannak, és agy nehéz velük tekerni. Remélem, lesz ebben változás."

A kritikai észrevételeket szívesen fogadja a Budapesti Közlekedési Központ - mondta Vitézy Dávid vezérigazgató, aki azt is elárulta, hogy lesz kerékcsere.

"Igyekszünk segíteni, egyrészt áthangoltuk a váltókat, hogy könnyebb legyen tekerni, illetve tesztelünk új tömör gumit, amely drágább, de másfél kilogrammal könnyebb. Ha beválik, ezt alkalmazzuk majd."

A Magyar Kerékpáros Klub elnöke örül a BuBi-nak, de László János szerint a biciklitárolók túl sok helyet vesznek el a járdából, és probléma az árszabályozás is.

"Túl sok a járdán a kerékpár, ezen változtatni kell, azon leszünmkl hogy minél több állomás lekerüljön a járdáról. A regisztrációs díj pedig túl magas, miközben a használati díj növekedése túl lassú."

A BuBi árairól megkérdeztük Szeneczey Balázs főpolgármester-helyettest. A politikus közölte: igyekeztek több kedvezményt is biztosítani.

"Bevezettük a Start-bérletet, ami azt jelenti, hogy idén december 31-ig 3000 forintért lehet venni egy bérletet, amiből 1500 forintot lehet felhasználni, és van egy féléves konstrukció 8000 forintért, amelyből 3000 forint használható fel, az éves bérlet 12000 forint, amelyből 5000 forint használható fel."

A közbringarendszert - amelynek működtetése évente 250 millió forintba kerül - a fővárosi önkormányzat50 millió forinttal támogatja, a főszponzor, a MOL 122 millió forintot költ rá, a jegy- illetve bérleteladásokból pedig 70 millió forintra számítanak.

Hanganyag: Gál Ildikó


KAPCSOLÓDÓ HANG:
Hanganyag
A böngészője nem támogatja a HTML5 lejátszást