A 3-as metró vonalán futó járművek egy lekopott technológiát és konstrukciót képviselnek - fogalmazott a Metróért Egyesület elnöke. Úgy véli: a fejlett világban már sehol nincs forgalomban olyan szerelvény, amelyeknél a vontatómotorok teljesítményét ellenállások kiiktatásával - beiktatásával szabályozzák. "Ez már egy elavult technológia, tele konstrukciós hibákkal"- tette hozzá Bíró Endre. Ráadásul a karbantartás sem a legmagasabb színvonalon történik. A szakértő elmondta, hogy az utóbbi évtizedekben az a gyakorlat alakult ki, hogy egészen addig használnak egy alkatrészt, amíg az el nem romlik, és csak ezután cserélik ki.
A Metróért Egyesület elnöke egyetért a levélíró metróvezetővel abban, hogy a járművek olajsárral való szennyezettsége is hozzájárul ahhoz, hogy akár egy ívhúzástól, izzástól is füstölni vagy akár égni is kezdenek a kocsik. Bíró Endre ugyanakkor elmondta: nem felelőtlenségből nem történik meg metróalagút vizes mosása, hanem azért, mert az ott lévő berendezések egy része is olyan gyenge műszaki állapotban van, hogy egy vizes mosás után másnap már nem működnének.
A Metróért Egyesület elnöke azt túlzásnak tartja, hogy 3-as metró egy időzített bomba. Bíró Endre szerint ugyanis a biztonságért felelős szakemberek a fennálló állapotok miatt kiélezetten odafigyelnek akár a legkisebb égett szagra, füstölésre is és megteszik a szükséges lépéseket.
Azzal viszont az egyesület elnöke mindenképpen egyetért, hogy egyre nagyobb rizikót jelent a 3-as metróvonal ilyen színvonalon történő üzemeltetése. A szakértő úgy fogalmazott: "metróüzemben nem szokás vállalni ilyen kockázatot."
Hozzátette: az észak-déli vonalon közlekedő járművek - egyrészt az utasbiztonság, másrészt a közlekedés működésének biztonsága szempontjából - nem alkalmasak a mindennapos használatra. "Nincs rá garancia, hogy reggel 4 óra 20 perc és este 23 óra 50 perc között számolni lehet a stabil metróközlekedéssel."
Hanganyag: Szabó Gergõ