eur:
394.03
usd:
365.68
bux:
0
2024. március 29. péntek Auguszta

Időzített bomba a 3-as metró?

A Metróért Egyesület elnöke szerint a 3-as metróvonalon használt szerelvények egy teljes műszakban nem alkalmasak zavartalan közlekedésre, ráadásul a viszonylat üzemben tartása kockázatos. Bíró Endre azután nyilatkozott az InfoRádiónak, hogy egy névtelenséget kérő metróvezető az Indexnek levelet írt arról, hogy az észak-déli metró lassan életveszélyessé válik.

A 3-as metró vonalán futó járművek egy lekopott technológiát és konstrukciót képviselnek - fogalmazott a Metróért Egyesület elnöke. Úgy véli: a fejlett világban már sehol nincs forgalomban olyan szerelvény, amelyeknél a vontatómotorok teljesítményét ellenállások kiiktatásával - beiktatásával szabályozzák. "Ez már egy elavult technológia, tele konstrukciós hibákkal"- tette hozzá Bíró Endre. Ráadásul a karbantartás sem a legmagasabb színvonalon történik. A szakértő elmondta, hogy az utóbbi évtizedekben az a gyakorlat alakult ki, hogy egészen addig használnak egy alkatrészt, amíg az el nem romlik, és csak ezután cserélik ki.

A Metróért Egyesület elnöke egyetért a levélíró metróvezetővel abban, hogy a járművek olajsárral való szennyezettsége is hozzájárul ahhoz, hogy akár egy ívhúzástól, izzástól is füstölni vagy akár égni is kezdenek a kocsik. Bíró Endre ugyanakkor elmondta: nem felelőtlenségből nem történik meg metróalagút vizes mosása, hanem azért, mert az ott lévő berendezések egy része is olyan gyenge műszaki állapotban van, hogy egy vizes mosás után másnap már nem működnének.

A Metróért Egyesület elnöke azt túlzásnak tartja, hogy 3-as metró egy időzített bomba. Bíró Endre szerint ugyanis a biztonságért felelős szakemberek a fennálló állapotok miatt kiélezetten odafigyelnek akár a legkisebb égett szagra, füstölésre is és megteszik a szükséges lépéseket.

Azzal viszont az egyesület elnöke mindenképpen egyetért, hogy egyre nagyobb rizikót jelent a 3-as metróvonal ilyen színvonalon történő üzemeltetése. A szakértő úgy fogalmazott: "metróüzemben nem szokás vállalni ilyen kockázatot."

Hozzátette: az észak-déli vonalon közlekedő járművek - egyrészt az utasbiztonság, másrészt a közlekedés működésének biztonsága szempontjából - nem alkalmasak a mindennapos használatra. "Nincs rá garancia, hogy reggel 4 óra 20 perc és este 23 óra 50 perc között számolni lehet a stabil metróközlekedéssel."

Hanganyag: Szabó Gergõ

KAPCSOLÓDÓ HANG
Címlapról ajánljuk

Teljes a patthelyzet a bécsi repülőtéren

Hiába a 36 órás sztrájk, megszakadtak a tárgyalások a szakszervezetek és az Austrian Airlines osztrák légitársaság között. A dolgozók a Lufthansa leányvállalatánál ugyanolyan béreket követelnek, mint az anyacégnél, ahol egyébként a közelmúltban zárult egy sikeres munkabeszüntetés.
VIDEÓ
inforadio
ARÉNA
2024.04.02. kedd, 18:00
Káel Csaba
a MÜPA vezérigazgatója, filmügyi kormánybiztos
A kormány veszélyhelyzeti intézkedései vannak Brüsszel asztalán

A kormány veszélyhelyzeti intézkedései vannak Brüsszel asztalán

Az Európai Bizottság két ügyben is kötelezettségszegési eljárást indított Magyarország ellen a közbeszerzésre vonatkozó uniós jogszabályok megsértésére hivatkozva még tavaly év végén, amelyek heteken belül új szintre léphetnek. A Portfolio uniós döntéshozóktól úgy értesült, hogy több esetben látnak még kételyeket a magyar közbeszerzési rendszert illetően, így valószínűleg további egyeztetésekre lesz szükség, ezek után májusban felszólítást küldhetnek, hogy ne citálják Magyarországot az Európai Unió Bírósága elé.

EZT OLVASTA MÁR?
×
×
×
×
×