Így darabolná fel a városvezetés a BKV-t

Infostart
2013. november 19. 06:01
Már elkészült a BKV új működési modellje, amely alapján két cégre bontanák a most 12 ezer munkavállalót alkalmazó fővárosi társaságot - mondta a városüzemeltetésért felelős főpolgármester-helyettes.

György István az InfoRádió Aréna című műsorában arról beszélt, hogy a jövőben szétválasztanák a kötöttpályás- és a buszközlekedést. Erre azonban már csak a következő önkormányzati ciklus első felében kerülhet sor - tette hozzá. György István kifejtette, hogy a buszjáratok harmada maradna a BKV-nál, a többit külső cégek látnák el, növelve a versenyhelyzetet és a szolgáltatás színvonalát.

Bár a kötöttpályás közlekedésben szűkebb a mozgástér a verseny kialakítására, vannak olyan modellek, amelyekre György István szerint mégis van lehetőség.

A városüzemeltetés struktúrájának átalakításával, a közösségi közlekedés intézményrendszerének átszervezésével - a fejlesztések dacára is - reálértékben a korábbi összeg 95-97 százalékra csökkent a terület forrásigénye, ami a hatékonyabb működtetésnek köszönhető - emlékeztetett a fideszes politikus.

Jelezte, az 1-es, a 3-mas és a budai fonódó villamos vonalára az uniótól kapott 110 milliárd forintos támogatást 2015-ig fel kell használni, ezért kellett egyszerre több nagy programot is megkezdeni a városban.

Az Aréna teljes műsorát meghallgathatja, ha ide kattint.

Hanganyag: Hlavay Richárd


KAPCSOLÓDÓ HANG:
Hanganyag
A böngészője nem támogatja a HTML5 lejátszást