A városvezető szavai szerint a fiatalabb, gyorsabb járművekkel valóban a közösségi közlekedés része lehetne a hajózás. A járművek 2015-ben állhatnának forgalomba, emellett felújítanák a kikötőket is. A beruházás értéke a becslések szerint 9,6 milliárd forint lenne.
Vitézy Dávid, a Budapesti Közlekedési Központ (BKK) vezérigazgatója arról számolt be, hogy a 4-es metró továbbépítése jelenleg nem aktuális, a meglévő vonalak műszaki állapotát kell helyrehozni.
A közlekedési lámpák áthangolásával összefüggésben jelezte: nem arról van szó, hogy egy az egyben visszaállítják a korábbi állapotot, hanem keresik az optimális megoldást, hogy az autósok se torlódjanak és a közösségi közlekedés is versenyképes maradjon.
A vezérigazgató a dugódíj kapcsán szólt arról, hogy mivel a 4-es metró nem megtérülő beruházás, az unió pénzügyi garanciákat kért. 2007-2008-ban az akkori városvezetés a behajtási díjat javasolta, ami így bekerült a szerződésbe. Az előkészítés megindult, de a jelenlegi törvények nem adnak alapot a dugódíj bevezetésére - jegyezte meg Vitézy Dávid, hozzátéve, hogy továbbra is folynak az egyeztetések a kérdésben az Európai Bizottsággal.
Péntek reggeltől óriási gyorshajtóvadászat kezdődik – itt megtalálja az összes traffipax helyét