A központ vezetője szerint nem az egész napos iskolát vezetnék be, hanem az a céljuk, hogy a gyerekek gazdag délutáni programkínálatból választhassanak, és ne kérjék meg a szüleiket, hogy vegyék ki őket a napköziből.
Az elfoglaltságok kínálatát az iskolák kombinálhatják az alapfokú művészetoktatással, sőt ezt kell is tenniük, hiszen ha az alapfokú művészeti oktatás csak négy óra után kezdődne, a késő estébe nyúlna az óra - mutatott rá Marekné Pintér Aranka.
Az elnök azt is hangsúlyozta, hogy az iskolaigazgató a jogszabály szerint megtagadhatja a szülőtől a gyermek hazaengedését 16 óra előtt, de, mint mondta, reméli, hogy erre nem kerül sor. Ezt olyan esetben tudja mégis elképzelni, amikor kiderül, hogy a szülő a gyermekének engedve különösebb indok nélkül akarja elkérni a diákot.
Nem jó, ha az igazgató egy rosszul értelmezett hatalmi pozícióból reagál, de mégiscsak előfordulhat olyan helyzet, amikor a szülőt is a szabály megtartására ösztönzi az intézményvezető, annak érdekében, hogy a gyermek esetleg biztonságosabb közegben legyen, s nagyobb odafigyelést kapjon az iskolában, mint ha egyedül van otthon - tette hozzá az elnök. Hangsúlyozta: a párbeszédet kell erősíteni a szülő és a pedagógus, valamint az igazgató között és észérvek mentén, a gyermek számára legjobb megoldást kell választani.
Azt is jelezte, hogy a délután programjának összeállítása a nevelő testület feladata. Marekné Pintér Aranka szerint az iskolaigazgatók mindenhol meg tudják oldani, hogy ehhez legyen elegendő szakember és tanterem.
Hanganyag: Hlavay Richárd