eur:
392.98
usd:
366.61
bux:
66572.28
2024. április 25. csütörtök Márk

Jövő tavasszal már utasokat szállít a négyes metró

2014. március 31-től utasokat szállít a négyes metró Budapesten - jelentette be a főpolgármester hétfőn.

Tarlós István a négyes metrón szervezett első, sajtónyilvános utazáson elmondta: a kivitelezési munkák a megfelelő ütemben zajlanak, az alagút, a pálya elkészült, beüzemelés előtt állnak a biztosítóberendezések, az áramellátási rendszer készen van. Jelenleg főként az állomások belső beépítésének utolsó lépései vannak folyamatban.

Szeptembertől utasok nélkül futnak a szerelvények az alagútban, hogy meggyőződjenek a teljes rendszer megfelelő üzemeléséről - ismertette a főpolgármester. Hozzátette: az utolsó Alstom-szerelvénynek idén október közepéig meg kell szereznie az üzemeltetési bizonyítványát, az állomási integrált teszteket pedig szeptember 20-ig kell elvégezni. A Keleti pályaudvar előtti felszínrendezéseket 2014. március 24-ig kell befejezni, az utasforgalmi tesztüzem pedig jelen állás szerint 2014. március 31-án kezdődik.

Az indulás utáni első évben még vonatkísérő fog utazni a vezetőfülkében, de a szerelvényt nem ő, hanem az automata rendszer fogja vezetni, Budapesten lesz Közép-Kelet-Európa első automata metrója. Később a vezetőfülke falát elbontják, és a szerelvény két végén ki lehet majd látni az ablakokon.

Tarlós István jelezte: rendszeresen összevont operatív értekezletet tartanak majd, amelyen főváros mellett a DBR, a BKV, a Budapesti Közlekedési Központ (BKK) vezetői és a szakhatóságok is részt vesznek, ezen az aktuális lépéseket vitatják meg.

A főpolgármester beszédében felidézte, hogy az Alstom Metropolis szerelvények szállításáról 2006 tavaszán kötöttek szerződést, amit 2010-ben felmondtak, majd 2011-ben "némileg" változtatott tartalommal újra megkötötték, a Siemensszel, valamint a Swietelskyvel is megállapodtak a többletkövetelésekről, amelyeket sikerült csökkenteni.

Gallatz Zoltán, az Alstom Transport ügyfélkapcsolati igazgatója az MTI kérdésére elmondta, jelenleg 12 szerelvény van Magyarországon a megrendelt tizenötből, ebből hét rendelkezik üzemeltetési bizonyítvánnyal, amelyet folyamatosan szereznek meg a szerelvényekhez, az előzetes teszteken nem volt egyik szerelvénynél sem probléma. A 2-es metró üzemeltetési tapasztalataiból kiindulva az Alstom nem számít arra, hogy a 4-es metrónál hibák lehetnek a szerelvénnyel, mivel minden változtatást már átvezettek a 4-es metró szerelvényeire is. Az utolsó jármű augusztusban érkezhet Budapestre az Alstom katowicei összeszerelő üzeméből.

A projekt jelenlegi összköltsége a vállalkozói követelések összegével és a tartalékkerettel 452,5 milliárd forint. Az unió a kohéziós alapból 181 milliárd forinttal járul hozzá a költségekhez, az állam 196, a főváros pedig 75 milliárd forintot fizet. A 4-es metró beruházása június végén 85 százalékos készültségi szinten volt. A metró kivitelezéséből a szerkezet-, az alagút- és a vágányépítési munkák befejeztével még a felszínrendezések, a belső beépítés és a rendszerépítés van hátra, a belső beépítéssel 2013 őszén, a rendszerépítéssel 2014 év elején végezhetnek a kivitelezők. A budai oldali vonalszakasz pályatesztjei tavaly novemberben lezajlottak, az Alstom Metropolis prototípus jármű februárban megkapta a végleges típusengedélyt.

Címlapról ajánljuk
Döntött a kormány: három kérdésben is módosítják az alaptörvényt

Döntött a kormány: három kérdésben is módosítják az alaptörvényt

Megszűnik az igazságügyi miniszteri ellenjegyzés a kegyelmi ügyekben, viszont kiskorúkat érintő ügyekben nem lehet majd kegyelmet adni – jelentette be a Kormányinfón Gulyás Gergely, a Miniszterelnökséget vezető miniszter. Két további kérdésben is módosul az alaptörvény. Május 8-én Budapestre látogat a kínai elnök.
VIDEÓ
inforadio
ARÉNA
2024.04.25. csütörtök, 18:00
Bóka János
európai uniós ügyekért felelős miniszter
Hiába mennek megint a fegyverek, megoldhatatlan problémától szenved az ukrán hadsereg

Hiába mennek megint a fegyverek, megoldhatatlan problémától szenved az ukrán hadsereg

Hosszas huzavonát követően az amerikai képviselőház végül elfogadta az Ukrajnának szánt gigantikus, mintegy 60,8 milliárd dollárnyi segélycsomagot. A hírek szerint a nyugati fegyverek gyorsan a frontra érkezhetnek, hozzájárulva ezzel az ukrán csapatokat érintő súlyos ellátási problémák enyhítéséhez. Kijev azonban egy olyan nehézséggel küzd, amelyen nem tud segíteni Washington sem, ez pedig a harcoló alakulatokat érintő létszámhiány gondja.

EZT OLVASTA MÁR?
×
×
×
×
×