János kórház: Szakszerűen láttuk el a panaszos beteget

Infostart
2013. július 18. 17:10
A János kórház is kivizsgálta az Index által megírt betegpanaszt, szerintük a beteget korrektül, a szakma szabályai szerint látták el. A tájékozódási pontokon próbálnak javítani. Nyulasi Tibor, a János Kórház orvosigazgatója az InfóRádiónak adott interjúban reagált a kritikákra.

Az InfoRádióhoz május végén érkezett egy hallgatói panasz a János kórházzal kapcsolatban - este hosszú bolyongás után sikerült csak megtalálni a gyermekügyeletet. Az Index a héten azt írta, egy súlyos lábtörést szenvedett beteg a főigazgatónál tette szóvá a kórházban uralkodó állapotokat. A sérült 25 percig bolyongott, mire megtalálta a baleseti sebészetet. A szilánkosra tört lábával 5 napot kellett volna a műtétre várnia, és csak rezidens orvosokat talált. A beteg ezek után nem volt hajlandó többet várni, és egy másik kórházba ment, ahol gond nélkül ellátták.

A cikk után az Index nagyon sok panaszos levelet kapott: a betegek vagy hozzátartozóik egy része arra panaszkodott, hogy a kórház területén este lehetetlen kiigazodni, nagyon nehéz a szükséges osztályokat megtalálni, nincs tájékoztatás. Egy édesanya, miközben a kislányát vitte az ügyeletre, a világítás hiánya miatt elesett és eltörte a lábát. A sok panasz között, azért lehet jót is olvasni. Az egyik levélíró dicséri a kórházat, ugyanis ott gyorsan, szakszerűen látták el. A levelek után az Index tudósítója is ellátogatott a János kórházba, és folyamatos tájékoztatás olvasható a honlapon a kórházban uralkodó helyzetről.

A panaszok után Szócska Miklós egészségügyért felelős államtitkár vizsgálat lefolytatására kérte fel az Országos Betegjogi, Ellátottjogi, Gyermekjogi és Dokumentációs Központ főigazgatóját. A központ közleménye szerint hivatalos panaszt nem kaptak, de a betegjogi képviselő már múlt héten tájékoztatást kért a János kórház vezetőjétől. A vizsgálat lezárása után a központ az egészségügyi szolgáltatás működésével kapcsolatban észlelt esetleges jogsértő gyakorlatról és egyéb hiányosságokról tájékoztatja az intézmény vezetőjét, fenntartóját, és javaslatot tesz a megszüntetésükre.

Nyulasi Tibor szerint azonban az ellátás szakszerűen történt. A orvosigazgató is elismerte, hogy a kórház hiányosságokkal küzd, amelyeket igyekeznek megszüntetni. Például az utóbbi években mintegy 10 millió forintot költöttek a belső világítás kiépítésére, azonban hatalmas területről van szó, ezért még nem tökéletes. A portán lehet térképet kapni, és táblák kihelyezésével próbálják megkönnyíteni a tájékozódást. Hozzátette: a kórház több millió embert köteles ellátni, ezért fejlesztésre van szüksége, de ez az utóbbi 10 évben nem történt semmi. A körülmények pedig nemcsak a kórház hibája, hiszen annak javításáról fenntartói döntésnek kell születnie.

Hanganyag: Windisch Judit


KAPCSOLÓDÓ HANG:
Hanganyag
A böngészője nem támogatja a HTML5 lejátszást