A szünidő beköszöntével egyre több gyermek ül biciklire, húz a lábára görkorcsolyát, pattan a gördeszkára, a figyelmetlenség és a közlekedési szabályok be nem tartása viszont komoly baleseteket okozhat. A KSH adatai szerint átlagosan évente körülbelül 1500, vagyis mintegy 75 osztálynyi tizennégy éven aluli gyermek szenved valamilyen sérülést közlekedési balesetből kifolyólag. Az ORFK-OBB tavalyi adataiból kiderül: az 1346 eset harmada június és augusztus között, vagyis nyáron, a szünidő beköszöntével történt. A szerencsétlenség viszont sok esetben megelőzhető lenne.
Kiss Csaba rendőr alezredes, az ORFK-OBB főtitkára szerint gyakran az okozza a baleseteket, hogy a gyerekek nem ismerik a közlekedési szabályokat. A KRESZ alapjaival tehát mindenképpen meg kell őket ismertetni, erre pedig az egyik legjobb fórum az iskola. Szeptembertől a Nemzeti alaptantervben megjelenik a közlekedési alapismeretek témája, sőt, külön kerettanterv készült például a kerékpározásra, ami rendkívül hasznos ismereteket nyújt majd a tanulóknak.
Eisenkrammer Károly, a BringaAkadémia tantárgy egyik kidolgozója szerint a gyerekek 10-12 éves korukra, amikortól kerékpárjukkal az utakat is használják, járművezetővé válnak, ezért is fontos, hogy elméletben és gyakorlatban is ismerjék a helyes közlekedés alapjait, azt, hogy hol és mikor mehetnek át az úttesten, mikor kinek van elsőbbsége, milyen felszerelésekre, eszközökre van szükség és mit tegyenek gond esetén.
A kerettantervek kidolgozásában részt vevő Oktatáskutató és Fejlesztő Intézet tájékoztatása szerint a közlekedési alapismeretek elsajátításával a Technika, életvitel és gyakorlat tantárgy foglalkozik, ahol például a gyalogos közlekedés alapvető tudnivalóival, a veszélyhelyzetek és a balesetek megelőzését célzó szabályok megismerésével és azok szituációs játékokban való élményszerű alkalmazásával alapozzák meg a biztonságos és önálló közlekedéshez szükséges szokások kialakulását.
A BringaAkadémia tantárgy elméleti óráin a kerékpárosokra vonatkozó KRESZ-szabályokat, és az alapvető kerékpáros ismereteket tanulják, az akár a testnevelés órákba is beilleszthető kerékpáros órákon pedig gyakorlatban sajátítják el azokat a közlekedési ismereteket, amelyekre a hétköznapokon, iskolába menet vagy akár túrázás közben szükségük lehet.
Harminc éve nem vásárolt olyan vonatokat Magyarország, mint most fog