Így hidalható át a korkülönbség az elsősöknél

Infostart
2013. április 6. 09:05
Nemcsak a hat-, hanem a hétéves gyerekeket is beíratják jövő hétfőn az általános iskolákba, így a legtöbb fővárosi oktatási intézményben túljelentkezés van. A korkülönbség miatt több lehet a gyengébben teljesítő gyerekek száma, ezért az ő felzárkóztatásuk miatt nagyobb teher hárul a pedagógusokra. Az Oktatáskutató és Fejlesztő Intézet főigazgatója szerint vannak módszerek, amellyel a probléma kezelhető.

Nemcsak a hat-, hanem a hétéves gyerekeket is beíratják jövő hétfőn az általános iskolákba, így a legtöbb fővárosi oktatási intézményben túljelentkezés van. A korkülönbség miatt több lehet a gyengébben teljesítő gyerekek száma, ezért az ő felzárkóztatásuk miatt nagyobb teher hárul a pedagógusokra. Az Oktatáskutató és Fejlesztő Intézet főigazgatója szerint vannak módszerek, amellyel a probléma kezelhető.

Szeptemberben 20-25 ezerrel több gyerek kezdi meg az első osztályt, mint a korábbi években - közölte az InfoRádióval az Oktatáskutató és Fejlesztő Intézet főigazgatója. Kaposi József szerint a demográfiai trendek, vagyis a Ratkó-unokák miatt is nagyobb a létszám, nemcsak azért, mert immár hatévesen tankötelessé válik a gyerek.

A főigazgató kiemelte: a növekvő létszám nem jelent feltétlenül problémát, mert az oktatási rendszerben kapacitásfelesleges van. Helyi gondok lehetnek, de országosan évfolyamonként 20-25 ezerrel több hely van, mint amennyi gyerekkel lehet számolni - fejtette ki.

Kaposi József közölte: május végéig részletes felmérést végeznek tankerületi szinten a kapacitásokról és az igényekről, így lehet tudni, mennyi gyerek jelentkezett és mennyinek jut hely.

Különösen fontos az iskolaérettség vizsgálata - hangsúlyozta a főigazgató, aki szerint eddig sokszor formális volt a felmérés, de nagy a jelentősége, ezért komolyan kell venni, és a hatévesek közül tényleg azokat engedjék iskolába, akik érettek erre.

A különböző életkorú gyerekek együttes tanulása abból a szempontból érdekes, hogy milyen szociokulturális környezetből érkeztek a gyerekek. Az óvodáztatás és a szülői háttér hatéves kor alatt jelentős különbségeket tud eredményezni a felkészültségben - fejtette ki.

Kaposi József szerint a fejlettségbeli problémákat differenciáltabb pedagógiai munkával lehet kezelni, és több lehetőséget kell biztosítani az egyéni fejlesztésre.

Hanganyag: Kálló Izabella


KAPCSOLÓDÓ HANG:
Hanganyag
A böngészője nem támogatja a HTML5 lejátszást