Nem alakulhat ki bármikor balesetveszélyes helyzet a 3-as metró vonalán - mondta Tarlós István, de a főpolgármester elismerte, az észak-déli metró továbbra is rossz állapotban van.
A hivatalos információim szerint arra nem kell számítani, hogy bármelyik nap baleset történhet - mondta Tarlós István. Kiemelte azt is, hogy a szerelvények a 3-as metró egyes szakaszain már csak rendkívül lassan közlekedhetnek.
Hozzátette: ilyen nagyságrendű kérdést - mint a fővárosi közösség közlekedés és a járműállomány elhasználódása - csak az uniós források, a kormány és a főváros együttműködésével lehet megoldani, de ehhez is évek kellenek.
Korábban Gulyás Attila, a BKV metrós vezetője megerősítette, hogy az utóbbi hetekben már hosszanti irányban is elrepedtek a sínek a 3-as metró vonalán. A szakszervezeti vezető kiemelte, 49 kilométernyi sínt kellene gyorsan kicserélni, de rövid időn belül ez nem megoldható.
Tarlós István szerint idővel a 2-es metróvonalon használt jobb állapotú szerelvények átkerülhetnek a 3-as viszonylatra. A főpolgármester megerősítette, hogy az egyik megoldás az lehet, hogy a BKV a MÁV-tól vásárol síneket. Németh Lászlóné nemzeti fejlesztési miniszter a héten írt levele is tartalmazta ezt a lehetőséget.
Gulyás Attila hangsúlyozta, a Népliget környékén és az újpesti részen a legkritikusabb a sínek helyzete. A szakszervezet vezetője szerint olyan rossz állapotban van a sínpálya, hogy bármikor megismétlődhetnek a sínrepedések, és senki nem tudja megmondani, hogy legközelebb hol alakul ki gond.
Ha egy éjszakai ellenőrzés során észlelik a hibát, nincs gond, ki lehet javítani, de ha hirtelen napközben romlik a sínek állapota és rossz irányba törik el, ez kisiklásához is vezethet - tette hozzá a BKV metrós szakszervezet vezetője.
A konkrét esetekkel kapcsolatban megkerestük a Budapesti Közlekedési Központot is, szerettük volna tudni, milyen intézkedéseket hoznak a 3-as vonal biztonsága érdekében, de egyelőre nem kaptunk válaszokat a kérdéseinkre.