Horváth Gyula elmondta: az új járat 20 perc alatt tenné meg a Fonyód és Badacsony közötti 5 és fél kilométeres távot. Hozzátette: ha a mintegy 8 milliárdos beruházást a megvalósíthatósági tanulmány alapján a Nemzeti Fejlesztési Ügynökség és annak ajánlására Brüsszel is támogatja, akkor a kompnak még bele kell férnie a jelenlegi uniós költségvetési ciklusba, vagyis legkésőbb 2014-ig ki kell építeni.
Horváth Gyula szólt arról is, hogy a kompátkelő az előtanulmányok szerint csökkentené a szántódi rév és a Tihanyi-félsziget, valamint a Balaton nyugati településeinek terhelését, közvetlenebb összeköttetést biztosítva a déli part mentén haladó M7-es autópálya és az északi part között.
A vezérigazgató kiemelte: az eddigi részeredmények szerint az új járat önfenntartó, illetve akár nyereséges is lehet.