Az Országgyűlés csaknem két hete szavazta le a dugódíjról szóló törvénymódosító javaslatot. Bár ez egyik eleme lett volna a BKV hosszú távú finanszírozásának, a városvezetés közölte, nem ragaszkodik a dugódíjhoz, számos más ötlete van.
Az áprilisi, kormány és főváros között a BKV finanszírozásáról kötött megállapodást is hosszú tárgyalás előzte meg, a főpolgármester több javaslatot küldött Orbán Viktor miniszterelnöknek.
A dugódíj helyett Tarlós István el tudja képzelni a parkolási díjak átvételét a kerületektől, közlekedési adók bevezetését vagy közszolgáltató cégek megadóztatását - mondta el a Figyelőnek. Máshol az iparűzési adó újraelosztást nevezte a legjobb elképzelésnek.
Korábban egyébként a dugódíj mellett hídpénz bevezetésén is gondolkodott a városvezetés. A részleteken hónapok óta dolgoznak a szakértők. Júniusra az lett biztos, hogy nem Budapest határa lesz a dugódíj-zóna széle. Korábban egyzónás rendszerben gondolkodtak, amelynek a határa Pesten a Hungária körút, Budán pedig a Margit körút lehetett volna. A maximum behajtási díj 4-500 forint lett volna, a határon belül lakók díjmentességet vagy kedvezményt kaptak volna.
Két kerület polgármestere kifogásolta a javaslatot - Bús Balázs óbudai polgármester például, kétzónás rendszert akart, Pokorni Zoltán XII. kerületi polgármester szerint pedig a rendszer bevezetéséhez hiányoznak a P+R parkolók.
Tarlós István az elmúlt hónapokban többször érvelt azzal, hogy dugódíj mindenképpen kell, mert Demszky Gábor előző főpolgármester a 4-es metró uniós támogatásának feltételeként vállalta.
Horváth Csaba MSZP-s politikus szerint viszont nincs kikötve, hogy mennyi legyen a dugódíj, így a főváros azt egy forintban is megállapíthatná.
A dugódíjról szóló módosító javaslat parlamenti leszavazása után Tarlós István arról beszélt, hogy újra kell tárgyalni a kormány és a főváros között kötött megállapodást, mert a díj elvetésével 20 milliárd forint esik ki, ha a bevételt nem pótolják, jövő év közepén finanszírozhatatlanná válik a BKV.