Így erősítenék a filmturizmust

Infostart
2012. július 22. 10:01
A nyugaton jól működő filmturizmust szeretné itthon is erősíteni a Magyar Turizmus Zrt. Azt kívánják elérni, hogy Budapest valóban Budapestként szerepeljen a filmekben.

Egyre több filmet forgatnak Budapesten, de a magyar főváros egyelőre nem Budapestként, hanem - például a Die Hard esetében - Moszkvaként szerepel a filmben. Éppen ezért elég kevesen jönnek Budapestre csak amiatt, mert látták egy filmben - mondta a Magyar Turizmus Zrt. nemzetközi piacfejlesztési menedzsere.

Bacsa Krisztina közölte: ritkán volt olyan turista, aki azért utazott Magyarországra, mert mondjuk látta a Kémjátszmát Eddie Murphyvel. Inkább az a jellemző, hogy az idegenvezetők beszélnek az itt forgatott filmekről, és ettől kap kedvet a külföldi látogató - tette hozzá.

A cég célja, hogy kampányt építsen a filmekre. A filmturizmus viszonylag új trend, de nyugaton ez már jól működik - mondta Bacsa Krisztina. Szerinte nagy szó, hogy a közeljövőben két olyan filmet forgatnak a fővárosban, ahol valóban Budapest lesz a helyszín, és egy esetben a címben is megjelenik a főváros neve.

A nemzetközi piacfejlesztési menedzser közölte, Magyarország jó megítélésnek örvend, ez részben Andy Vajnának is köszönhető.

Bacsa Krisztina ugyanakkor szólt arról is, hogy ha rendszeressé válnak a forgatások a fővárosban, a sok útlezárás és terelés terhessé válhat a budapestiek számára.

Hanganyag: Windisch Judit


KAPCSOLÓDÓ HANG:
Hanganyag
A böngészője nem támogatja a HTML5 lejátszást