"Közös harcot kell vívnunk a kormánnyal azért az Európai Uniónál, hogy 2013-ban ne legyen kötelező bevezetni a dugódíjat Budapesten, különben veszélybe kerül a brüsszeli támogatás. A kormány és a főváros gondolkodásából most már kimaradt a dugódíj, a korábbi vállalás negatív következményeitől kell még a várost megmenteni. Ugyanazok a lehetőségek maradtak nyitva a BKV jövőbeni finanszírozására, vannak elméleti lehetőségek, amelyeket kizártunk" - mondta Tarlós István az InfoRádió Aréna című műsorában.
Nagyjából 10 alternatíva van arra, hogy a BKV finanszírozásában hogyan pótolják a kiesett dugódíjat, de a főpolgármester erről a szeptemberi kormánydöntés előtt nem mond konkrétumokat.
Azonban az biztos, hogy a lakosságot és az üzleti szférát sem akarják terhelni, de nem lesz kedvezményes áfa-kulcs sem a közösségi közlekedésre. Három komolyan szóba jöhető alternatívából kettő szerint meglévő pénzeket csoportosítanának át, a harmadik pedig a közművezetékek megadóztatás - mondta a főpolgármester, hozzátéve, hogy ezt ő személy szerint kevésbé pártfogolja.
A lehetséges megoldások közül egy - az elektronikus jegyrendszer bevezetése - már része a megállapodásnak - emlékeztetett a főpolgármester. További alternatíva az iparűzési adóbevételek átcsoportosítása.
Tarlós István bejelentette, a kormánnyal együtt tárgyalja újra az Unióval a 4-es metró finanszírozási szerződését, mert az előző városvezetés azt vállalta, hogy jövőre bevezetik a dugódíjat. Azt azonban nem tudta megmondani, hogy ha azt kiveszik a szerződésből, mit vállalhatna helyette a főváros.
Az Aréna műsorát meghallgathatja itt!
Hanganyag: Exterde Tibor