A szerdán elkezdett tárgyalásokról a főpolgármester azt mondta, hogy az egyeztetésekkel párhuzamosan zajlik a választott bírósági eljárás is, de ítélet ebben az évben még nem várható. Tarlós István a Hír Tv-ben kiemelte: nem kizárt, hogy peren kívül is meg tudnak egyezni a felek.
A városvezető hozzátette, hogy a német cég a tárgyalások alatt sem áll le a szereléssel és a gyártással. A főpolgármester hangsúlyozta, hogy a szerelvények késve szállítása és a kárigény is komoly dolog. Hozzátette: a főváros nyilván szeretné csökkenteni a 2006-ban kötött szerződésből fakadó, mintegy 17 milliárd forintos összeget, és úgy tűnik, hogy erre a gyártó is hajlandó lehet.
Tarlós István kiemelte, ha a jogászok alá tudják támasztani, hogy a városra nézve kedvezőbb lenne, ha az önkormányzat lemondana a követeléseiről, akkor nem kizárt, hogy peren kívül is meg tudnak egyezni a felek.
Eközben a főpolgármester a Népszabadságnak azt mondta, hogy a fővárosnak nincs elég pénze, ezért az államnak vagy közvetlenül, vagy forrásteremtési lehetőséggel kell hozzájárulnia a költségekhez, különben leállhat a közlekedés. Tarlós István szerint az iparűzési adó újraelosztása lenne a legjobb megoldás.
A főpolgármester azt mondta: ha az iparűzési adóból a jelenlegi 47 százalék helyett legalább évi 20-30 milliárd forinttal többet kapna Budapest, akkor hosszú távra megoldódna a BKV finanszírozása. Egyébként ennyi folyt volna be a dugódíjból is.
Tarlós István szerint a budapestiek nem ússzák meg a dugódíjat, hiszen az része a 4-es metró uniós támogatási szerződésének. Hozzátette: közös állami-fővárosi fellépésre van szükség, és már egyeztetett a miniszterelnökkel a dugódíj lehetséges kiváltásáról.