Milyen új buszokat vehet a BKK?

Infostart
2012. április 6. 17:40
A Népszabadság értesülései szerint célegyenesbe fordult a Budapesti Közlekedési Központ autóbusztendere, és néhány héten belül eldőlhet, hogy melyik társaság nyeri a több tízmilliárdos megrendelést. A BKK szerint nem luxusjárműveket, hanem a kor követelményeinek megfelelő buszokat várnak.

A lap szerint a pályázóktól 150, felerészben szóló-, felerészt csuklós autóbuszt várnak. Ezek egy évnél nem idősebbek, légkondicionáltak és száz százalékban alacsony padlósak. A flotta minden egységének 102 utas, köztük legalább 35 ülve utazó kiszolgálására kell alkalmasnak lennie. Legalább 15 éves élettartamuk alatt a buszok nem rozsdásodhatnak, utasterüknek könnyen takaríthatónak kell lennie, az ablakokkal szemben pedig elvárás a karcolás és graffiti elleni védőfólia.

Az újság szerint ha az elvárások teljesülnek, akár luxusbuszok is közlekedhetnek a főváros útjain, ugyanakkor a BKK szerint pontatlanok a lap információi. A központ közleményében arról lehet olvasni, hogy a légkondicionálás és a padlófűtés nem luxus, hanem alapvető felszerelés.

Korábban a Nemzetgazdasági Minisztérium tett javaslatot arra, hogy öt év alatt 838 autóbuszt kellene beszereznie a BKV-nak. Az Index értesülései szerint a mostani 1365 darabos buszflottából 500-at szinte azonnal ki kell vonni a forgalomból. A jelentéssel egyetértett a Budapesti Közlekedési Központ vezérigazgatója is. Vitézy Dávid korábban arról beszélt az InfoRádiónak, hogy a BKV rossz anyagi helyzete miatt a járatok kiszervezése is várható. Első körben a buszok egy részével kapcsolatban hagyta jóvá a Fővárosi Közgyűlés a járatok kiszervezésével kapcsolatos közbeszerzést - tette hozzá akkor Vitézy Dávid.

A Népszabadság szerint az elektronikus jegyrendszer bevezetését tervezgető BKK elvárja, hogy a vezetőfülkékben legyen lehetőség a jegykiadó- és ellenőrző berendezés felszerelésére is. A lap úgy tudja, hogy a VT-Transman a török Otokar szóló buszaival és a Volvo csuklós járműveivel vesz részt a versenyben. A bennfentesek szerint ugyanakkor az Orangeways és a Color Tours az MAN és a Mercedes autóbuszait tartja favoritnak, vagyis elképzelhető, hogy a főváros buszközlekedés fejlesztéséből a magyar buszgyártók kimaradnak.

A BKK eközben azt közölte, hogy még nincs végső győztese a tendernek, a pályázaton indulók a most zajló folyamat végén nevezik meg, hogy milyen busztípusra tesznek ajánlatot.


KAPCSOLÓDÓ HANG:
Hanganyag
A böngészője nem támogatja a HTML5 lejátszást