Mit tartalmazzon a Nemzeti alaptanterv?

Infostart
2012. március 9. 12:56
A szakmai szervezetek üdvözölték az oktatási államtitkár döntését a Nemzeti alaptantervben szereplő tananyag csökkentéséről.

Hoffmann Rózsa oktatási államtitkár korábban az InfoRádió Aréna című műsorában mondta, hogy utasítást adott a nemzeti alaptanterv kötelező ismeretanyagának csökkentésére.

"Általános vélemény, hogy túl sok a tananyag benne. Rendben van, ezen még lehet változtatni. Kiadtam a jelszót, hogy baltát a kézbe, baltázni a tananyagot, és ellenőrizni, valóban így van-e" - fogalmazott.

Galló Istvánné, a Pedagógusok Szakszervezetének elnöke üdvözölte a döntést, mert úgy véli, hogy a gyerekeknek már annyi mindent kellene megtanulniuk, amennyit az iskolában nem lehet átadni. "Szelektálni, válogatni kell, mi az, amiről csak említést kell tenni, és mi az, amit esetleg el kell sajátítani, meg kell nekik tanítani" - hangsúlyozta Galló Istvánné, azt azonban nem mondta meg, mit húzna ki a tantervből.

"Egyetlen tárgy esetében sem mondanám meg, hogy ezt vagy azt nem kell tanítani, mert abból a szaktárgyat tanító kollégák között mindig vita van, hogy mi és miért fontosabb, és meg is tudják a véleményüket indokolni. Csak hát a gyerekek befogadóképessége véges" - hangsúlyozta.

Mendrey László, a Pedagógusok Demokratikus Szakszervezetének elnöke viszont több területet is érintett. "A magyartanításon mindenféleképpen módosítani kell, mert tényleg rengeteg tananyagot tartalmaz. A NAT megint elment abba az irányba, hogy a lexikális tudást részesíti előnyben ahelyett, hogy teret adna a kreativitásnak, azt tanítaná meg a gyereknek, hol juthat hozzá ahhoz az információhoz, amelyre szüksége van. Hallottam ugyanezt matematikus barátaimtól és egyéb természettudományos tárgyak esetében is" - mondta.

Hoffmann Rózsa egyébként az Arénában sem állította, hogy bárki a világon meg tudna alkotni egy olyan alaptantervet, amellyel mindenki egyetért.


KAPCSOLÓDÓ HANG:
Hanganyag
A böngészője nem támogatja a HTML5 lejátszást