A jármű feletti uralom elsajátítása rendkívül fontos közlekedésbiztonsági szempontból - mondta az InfoRádiónak a Magyar Autósiskolák Szövetségének elnöke, aki hozzátette: bár a rutinvizsgát megszüntetik, azt még nem tudni, hogy megszűnik-e a járműkezelési oktatással kapcsolatos tanpályakötelezettség is.
Meg lehet tanulni az autó kezelését közúton, egy kevésbé forgalmas helyen, de ez a módszer közel sem olyan biztonságos, mintha ezt tanpályán végeznék - emelte ki Rajna Ervin, aki szerint nem derül ki a szabályozásból, hogy a tanulónak számot kell-e adnia arról, hogy uralja-e a járművet. Ha ezt a forgalmi vizsgába integrálják, az meglehetősen veszélyesnek tűnik - véli a szakember.
Bár a C típusú jogosítvány megszerzésének előfeltétele, hogy meglegyen a B típusú, mégis előírják a rutinvizsgát - mutatott rá Rajna Ervin, miért tartja ésszerűtlennek az új rendeletet.
Addig nem szabad kiengedni senkit a forgalomba, amíg nincs tisztában a jármű kezelésével - ezt már Pausz Ferenc mondta az InfoRádiónak. A közlekedésbiztonsági szakértő szerint ha nincs rutinvizsga, megnő az oktatók felelőssége, mert ők lesznek azok, akik kivisznek valakit a forgalomba, éles helyzetbe úgy, hogy nem biztos, hogy rendelkezik megfelelő ismeretetekkel.
Nem látni az egységes koncepciót a szabályozás mögött, de lehet olyan megközelítése a kérdésnek, hogy ezzel megszűnik egy stressz- és korrupcióra alkalmat adó helyzet - tette hozzá a szakértő.
Hanganyag: Herczeg Zsolt