Õsszel és télen szinte mindennapos a köd, amellyel az InfoRádiónak nyilatkozó vezetéstechnikai oktató szerint "nem lehet mit kezdeni". Persze vannak eszközök, mint például a ködlámpa, de az nem javítja a látási körülményeket, legfeljebb minket látnak jobban.
Ha nem látjuk be az útszakaszt, akkor jobb, ha a kamion mögött maradunk, mert még mindig jobb 60-nal követni egy kamiont, mint megpróbálni megelőzni és frontálisan ütközni - tanácsolja Pesoldt Ferenc, aki figyelmeztetett arra is, hogy ne felejtsük: ha mi rosszul látunk, akkor ugyanolyan rosszul lát a szemből jövő is.
A szakértő arra is felhívta a figyelmet, hogy a páralecsapódástól is megnőhet a fékút, pláne akkor, ha éjszaka meg is fagy. Főleg a hidaknál, a felüljáróknál kell erre figyelni, mert azok korábban fagynak, mint más úttestek.
Pesoldt Ferenc hangsúlyozta: a négy abroncs nem egyformán kopik. Az elsőkerék-meghajtású autóknál értelemszerűen a két első kerék kopik jobban. Ne tetessük a kopottabb kerekeket hátra, az autó stabilitásáért ugyanis a hátsó kerekek a felelősek.
Ha elveszíti a jármű a stabilitását az azt jelenti, hogy a hátsó része megpróbálja "megelőzni" az elejét, erre a helyzetre pedig a vezetők 99 százaléka későn reagál - mondta a vezetéstechnikai oktató.
Hanganyag: Domanits András