Az új rendszerről a repteret üzemeltető Budapest Airport, a BKK és a taxis szervezetek egyeztettek a taxisok és az utasok észrevételei nyomán. Az előrendelt taxik a beszállópontokon öt percnél tovább nem tartózkodnak, a gépkocsivezetők a járműveiket nem hagyják el, más járművek részére fenntartott parkolóhelyekre nem állnak be, illegális kereskedelmi tevékenységet a repülőtér területén nem folytathatnak.
Hardy Mihály, a Budapest Airport Zrt. vállalati és közkapcsolat igazgatója az InfoRádiónak arról beszélt, hogy az új rendszer az utasok életét is megkönnyíti.
Bevezetnek majd egy informatikai rendszert is, amely az ott található átmeneti parkoló és a közúti előtéren található beszállópontok közötti szabályozott taxiközlekedést biztosítja. A rendszer lényege, hogy csak a ténylegesen reptéri utasok által előrendelt taxik juthassanak be a repülőtér előterébe. Ennek megvalósulásáig ideiglenesen a Budapest Airport visszaállítja az eredeti állapotot. Hardy Mihály kiemelte, hogy az új rendszer a repülőtéri taxis hiénák okozta gondokkal kapcsolatban is megoldást nyújthat.
A tárgyalások eredményeként a Budapest Airport vállalta, hogy a Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtér 2-es terminálján az érkezési szint beszállítási pontjait 2011. szeptember 7-től megnyitja minden olyan taxitársaság és taxisvállalkozás előtt, amelyek csatlakoztak ahhoz a nyilatkozathoz, melyben vállalták a repülőtér közlekedési rendjének és szabályainak betartását.