A kommunikációs igazgató szavai szerint Tarlós István főpolgármester hivatalában fogadta Kocsis Istvánt, és "közös megegyezéssel a vezérigazgató munkaviszonyának megszüntetésében állapodtak meg".
A főpolgármester a tömegközlekedési társaság vezérigazgatói teendőinek ellátásával Várszegi Gyulát, a BKV igazgatótanácsának elnökét, a Metróber Közlekedésfejlesztési ás Beruházási Vállalat és a MÁV volt vezetőjét bízta meg.
Kocsis Istvánt - aki a BKV előtt a Magyar Villamos Művek (MVM) Zrt. vezérigazgatója volt - augusztus 16-án hallgatták ki különösen jelentős vagyoni hátrányt okozó hűtlen kezelés gyanújával. Tarlós István ezután a Magyar Nemzetnek nyilatkozva azt mondta: amíg tényszerűen be nem bizonyosodik, hogy bármi Kocsis István terhére róható, és amíg nem derül ki, hogy a BKV ügyeiben érintett, addig nincs oka arra, hogy felmentse.
Az MR1-Kossuth Rádió Déli Krónika című műsorában elhangzott, hogy Kocsis Istvánt két ügylet miatt különösen jelentős, valamint különösen nagy vagyoni hátrányt okozó hűtlen kezeléssel gyanúsították meg. Az egyik ügy egy 2007-es szerződés, amely alapján egy ciprusi offshore-cég befektetési portfóliójának összeállítására kapott megbízást. A szerződésből semmi nem teljesült.
A másik ügylet egy Milánóban bejegyzett kft.-nek 2008-ban nyújtott kölcsön, amelyet az olasz cég a mai napig nem fizetett vissza. A Nemzeti Nyomozó Iroda gyanúja szerint Kocsis István mindkét szerződést az MVM igazgatóságának megkerülésével kötötte meg. A rendőrség szerint a két ügylet a cégnek legalább kétmilliárd forint kárt okozott - hangzott el.
Kocsist az MVM Zrt.-től való távozása után 2008. augusztus 27-én választották meg a BKV vezérigazgatójává. Programjában nagy hangsúlyt fektetett a BKV holdingszerű átalakítására, de a szakszervezetek ezt nem támogatták.
Vezetése alatt kétszer volt sztrájk a BKV-nál, egyszer 2008 májusában - ekkor egy kétnapos -, majd miután nem sikerült megállapodni a szakszervezetekkel a kollektív szerződésről, 2010 januárjában egy hatnapos. Az utóbbihoz nem csatlakozott minden érdekképviselet.
A BKV-nál több szerződéssel kapcsolatban is Kocsis idejében merült fel a gyanú, hogy vagyoni hátrányt okozhatott a BKV-nak. Ezek általában kommunikációs és pr-szerződések voltak. Hasonló szerződések miatt hallgatták ki Regőczi Miklós volt vezérigazgató-helyettest és Fuzik Zsolt volt informatikai igazgatót is.
Kocsis István okleveles gépészmérnök, 1985-ben egyetemi doktori fokozatot szerzett a Budapesti Műszaki és Gazdaságtudományi Egyetemen. Dolgozott iparpolitikai helyettes államtitkárként 1993-ban, majd 1993 és 1995 között az Állami Vagyonkezelő Rt. vezérigazgató-helyettese lett, 1996-tól pedig az Állami Privatizációs és Vagyonkezelő (ÁPV) Rt. vezérigazgatója volt öt hónapig. Az ÁPV-től a Tocsik-ügy miatt kellett távoznia. Ezután 2002-től 2005-ig a Paksi Atomerőmű Rt. vezérigazgatója lett, majd 2005-től 2008-ig vezette a Magyar Villamos Művek (MVM) Rt.-t, innen került a BKV élére.