Miért nem lehet modern magyar vasúti járműveken utazni? - lapszemle

Infostart
2011. augusztus 29. 07:10
A Nemzeti Erőforrás Minisztérium becslése szerint szeptembertől 700-800 ezren részesülhetnek majd lakásfenntartási támogatásban, amelynek szeptember 1-jei hatállyal részévé válik a fűtési támogatás is - írja a Népszabadság.

A napilap korábbi adatai szerint jelenleg közel egymillió család részesül kifejezetten csak szociális gáz- és távhőár-támogatásban. Ha ehhez hozzáveszik, hogy számos más jogcímen is igényelhető lesz a támogatás, a kormány szándékai ellenére sokan eleshetnek majd a kedvezményektől.

Szintén a Népszabadság szerint a magán-nyugdíjpénztári befizetések államosításával összefüggő törvénymódosítások alkotmányellenességének vizsgálata tárgyában készült határozattervezetet is tárgyalja mai ülésén az Alkotmánybíróság. A cikk alapján, akárhogy dönt a testület, pénzt biztos nem adnak vissza.

Hamarosan az Orbán-kormány elé kerül a köztisztviselők, a rendvédelmi és a fegyveres dolgozók, illetve a hivatásos és szerződéses állományú katonák egységes életpályamodelljéről szóló javaslat - tudta meg a Magyar Nemzet. A napilap korábbi értesülései szerint a kabinet várhatóan négy fő karrierút bevezetését javasolja. A "katona" típusú köztisztviselők a végrehajtással, míg a "mérnökök" a tervezéssel foglalkoznának, az úgynevezett "ügyvédek" pedig tulajdonképpen a "vezetők" bizalmasai lennének.

Miért nem lehet Magyarországon, Ganz Ábrahám hazájában modern magyar vasúti járműveken utazni? - teszi fel a kérdést a Magyar Nemzet. Miközben a környező országokban megteremtették a helyi gyártást vagy összeszerelést, nálunk a MÁV gyakran multinacionális cégektől vásárol. Pedig létezne korszerű, magyar fejlesztésű, hazai alkatrészekből álló vasúti kocsi, csak meg kell építeni. Szolnokon neki is fogtak.

Az Indexen az olvasható: világra szóló diplomáciai kampánymeccset vívnak ezekben a hetekben az izraeliek és a palesztinok. Az ENSZ szeptemberi közgyűlésén - várhatóan 20-án - a tagállamoknak szavazniuk kell arról, hogy Palesztinát felvegyék-e a szervezetbe. Ezt Izrael nagyon határozottan ellenzi, ahogy azt az augusztus közepén Budapesten járt izraeli külügyminiszter-helyettes is világosan előadta a magyar kormánynak. Ugyanakkor a palesztinok is minden követ megmozgatnak, ők is lobbiztak az ügyben Budapesten, amikor még a tavasszal itt járt Mahmúd Abbasz palesztin elnök.

Augusztus végéig konkrétumokra lenne szüksége a tavaly november óta befagyasztott árakkal működő távhőszektornak, legalább a tervezett hőtámogatási rendszer alapelveiről - írja a Napi Gazdaság. A lap szerint a kötelező átvételi dotáció hiánya ezen társaságok árbevételének harminc százalékát is elviheti.

A Portfolio.hu arról számol be, hogy a tervezettnél jóval kedvezőtlenebb gazdasági környezet, illetve a korábbi saját döntések miatt egyre több szakértő látja úgy, hogy az őszi hónapokban gazdaságpolitikai irányváltásra kényszerülhet az Orbán-kormány. Ez leginkább az adórendszerben mutatkozhat meg, ami egyúttal igen kényes is lenne politikai értelemben. Egyelőre annyi tudható, hogy készül a kihívásokra választ adó harmadik gazdasági akcióterv.

A Pénzcentrum.hu-n az olvasható, hogy a jelenlegi gazdasági helyzetben különösen felértékelődik egy-egy hagyományosan eredményes szezonidőszak, mint például az iskolakezdés. Ami azonban a kereskedőknek életbevágóan fontos, az a szülőknek és diákoknak elég nagy fejtörést okozó, költséges időszak.


KAPCSOLÓDÓ HANG:
Lapszemle 1
A böngészője nem támogatja a HTML5 lejátszást
Lapszemle 2
A böngészője nem támogatja a HTML5 lejátszást
Gazdasági lapszemle
A böngészője nem támogatja a HTML5 lejátszást