A nyári ellenőrzések első felében nagyjából minden harmadik vendéglátóipari egységben tártak fel hiányosságokat, szabálysértéseket - mondta az InfoRádiónak Fülöp Zsuzsanna, a hatóság szóvivője. A próbavásárlások esetében minden kilencedik volt kifogásolható.
Fülöp Zsuzsanna megjegyezte, hogy a hiányosságokat az esetek többségében már a helyszínen pótolni tudták. Arról is beszélt, hogy az adatok biztatóak.
A július végi Formula-1-es Magyar Nagydíjon és a múlt heti Sziget Fesztiválon is a korábbiaknál kevesebb problémás esettel találkoztak a fogyasztóvédelmi hatóságok munkatársai - hangsúlyozta Fülöp Zsuzsanna.
Fülöp Zsuzsanna kitért arra, hogy az esetek többségében azonnal pótolták a hiányosságokat, két esetben viszont szabálysértési eljárás indult.
A szóvivő megjegyezte, hogy az idei évtől érvényes jogszabályok szerint a kis- és középvállalkozók esetében először csak figyelmeztetnek és köteleznek, bírságot nem szabnak ki.
Szerző: Farkas Dávid