Pórul jártak a cascón spóroló hajótulajdonosok

Infostart
2011. július 18. 21:20
Mintegy háromszáz embert mentettek ki a vízmentők és a rendőrök a hétvégi balatoni Kékszalag vitorlásversenyen. A legfontosabb, hogy a viharnak nincs súlyos sérültje vagy halálos áldozata - ezt hangsúlyozta az InfoRádiónak a Balatoni Vízi Rendészeti Rendőrkapitányság vezetője. A Vízimentők Magyarországi Egyesületének elnökhelyettese arról beszélt, hogy a mezőnyben sokan hiányos vitorlázó tudással vágtak neki a tókerülésnek. Közben kiderült, hogy a hajók többségének nincs casco biztosítása.

Komoly kihívást jelentett kimenteni a vihar miatt bajba jutottakat a nagy szélben, nehéz időjárási körülmények között a Balatonon - közölte a Balatoni Vízi Rendészeti Rendőrkapitányság vezetője. Horváth László elmondta, hogy tíz hajóegységgel dolgoztak a Kékszalag hajózásra alkalmatlanná váló vitorlásainak mentésén. Hétfőre már nem maradt sérült hajó a Balatonon.

A vízi rendészetnek az életek mentése volt a legfontosabb, az anyagi eszközöket később vállalkozások mentették - emelte ki Horváth Lálszló.

Önkontroll és belátás hiányozhatott sok vitorlázóból, akik hétvégén bajba sodródtak a balatoni Kékszalag versenyen. A viadalon Dárdai Miklós, a Vízimentők Magyarországi Egyesületének elnökhelyettese versenyzőként vett részt, és az InfoRádiónak megerősítette, hogy a mezőnyben sokan hiányos vitorlázó tudással vágtak neki a tókerülésnek.

Milliók a javításra

Bosszankodhatnak a Kékszalag vitorlásversenyen súlyosan megsérült hajók tulajdonosai, ha nincs cascójuk. Márpedig a magyarországi hajók többsége nincs biztosítva saját hibából eredő káreseményekre - tudtuk meg a biztosítási szakembertől. Ha a hajó az időjárási viszonyok miatt egy cölöpnek vagy a nádas ütközött, akkor csak a casco alapján fizethet a biztosító a károk után - közölte a Gajdos és Társa Biztosításközvetítő ügyvezetője

Gajdos László kiemelte: a casco biztosítás díja általában 200-300 ezer forint, de akár 500 ezer forint is lehet egy évben. Jellemző, hogy az értékes hajók tulajdonosai próbálnak spórolni ezen, de a javítás még többe, akár milliókba is kerülhet - tette hozzá.

A szakértő elmondta, hogy a felelősségbiztosítás minden versenyen kötelező.

Hanganyag: Sánta András


KAPCSOLÓDÓ HANG:
Dárdai Miklós
A böngészője nem támogatja a HTML5 lejátszást
Horváth László
A böngészője nem támogatja a HTML5 lejátszást
Gajdos László
A böngészője nem támogatja a HTML5 lejátszást