Magyarország jellemzője, hogy alulbiztosított - fogalmazott az InfoRádió Aréna című műsorában az Allianz Biztosító Zrt. elnök-vezérigazgatója, aki egyben a Magyar Biztosítók Szövetségének elnöke is. Kisbenedek Péter hozzátette: a kis- és közepesvállalkozások esetében tragikus a helyzet, ebben a szektorban a szakmai felelősségbiztosításokon spórol mindenki.
Ennek a piacnak az igazi potenciáját a gondolkodásmódban való fejlődés jelenti, és ez igaz az életbiztosításokra és a nyugdíjra is - véli a szakember, aki a kötelező gépjármű-felelősségbiztosításról szólva elmondta: jelentősen csökkentek azok díjai, bár a balesetek (és így a károk) is csökkentek, mert az objektív felelősség bevezetésével javult a közlekedési morál.
A kevesebb baleset oka lehet az is, hogy a gazdasági válság hatására tavaly tíz százalékkal csökkent az üzemanyag-fogyasztás, vagyis kevesebbet autóznak az emberek - emelte ki Kisbenedek Péter, aki hozzáfűzte: a biztosítók versenyeznek egymással, és ez leszorítja az árakat.
A csalások kiszűrése
A biztosítók és az autószervizek közötti vita szólhat a javítás listaárhoz mért költségéről, avagy a munka során elkövetett csalásról - mondta a Magyar Biztosítók Szövetségének elnöke, az Allianz Biztosító Zrt. elnök-vezérigazgatója.
A csalások kiszűrése a biztosító feladata. Oda kell figyelnie, kinek ad kárfelvételi jogot, hogyan ellenőrzi az autók helyrehozatalát, a számla tartalmát - hangsúlyozta az elnök, aki kiemelte: ha kell, a biztosító szúrópróbaszerűen szétszedet újra autót.
A visszaélések arányára vonatkozó kérdésre Kisbenedek Péter úgy fogalmazott: tisztul a piac. A Magyar Biztosítók Szövetsége nemrég írt alá együttműködési megállapodást az Autós Nagykoalícióval egy, a gépkocsik előéletét tartalmazó adatbázis létrehozásáról. Ebből a használt autók vásárlói is megismerhetnék a járművek korábbi hibáit.
A teljes beszélgetést meghallgathatja, ha ide kattint.
Hanganyag: Exterde Tibor