Az autógyárak integrálták a műszerfalba a hangrendszereket, ezzel kizárták a szabad piaci márkás autórádiók használatát a kocsiban. Így fordulhatott elő, hogy 2003-ban az iPod-lejátszókat nem tudták bekötni az autóba, mert nem volt hova - mondta el az InfoRádiónak a Dension Kft. műszaki igazgatója.
Lukács József emlékeztetett: 2009-re jelentek meg az autógyári beépített hangrendszerek, és már minden kocsihoz lehet ilyet rendelni, azonban azóta további technikai újítások jelentek meg, amelyekre a gyárak nincsenek felkészülve.
A szakértő kiemelte: az autóiparnak három-négy évre van szüksége, hogy kezelje a szórakoztatóelektronikai újításokat. Egy új rendszert egy autógyár egy évig fejleszt, majd még másfél évig tesztel, így ez a késedelem az iparág sajátossága - tette hozzá.
Amíg az autóipar nem ismeri fel a fejlesztések sebessége közötti különbségét, a probléma újratermeli magát - vélekedett Lukács József. A műszaki igazgató szerint az autógyáraknak a szórakoztatóelektronikai rész fejlesztését meg kellene hagyni az erre szakosodott cégeknek, azonban ez ellenkezik az érdekeikkel.
Hanganyag: Litauszky Balázs