Így népszerűsítik a belföldi nyaralásokat

Infostart
2011. június 3. 10:21
Kampányt indított a belföldi nyaralás népszerűsítésére a Magyar Turizmus Zrt. A magyarok ugyanis jelenleg jóval többet költenek külföldi utakra, mint belföldiekre. A legnépszerűbb úti cél továbbra is a Balaton. A belföldi utazások legnagyobb részét, 59 százalékát júliusra és augusztusra tervezik a magyarok.

A többi között egy Csézy-dallal próbálja népszerűsíteni a belföldi utazásokat a Magyar Turizmus Zrt., amíg ugyanis a magyar családok belföldön 237 milliárd forintot, külföldön 438 milliárdot költenek utazásra.

Horváth Gergely, a társaság vezérigazgatója kiemelte: az a cél, hogy társadalmilag elfogadottabbá váljon a belföldi utazás, ne pedig egy lesajnáló érzés legyen, hogy idén csak belföldön tudtunk nyaralni.

A statisztikái adatok egyébként biztatóak: a tavalyi évhez képest 46-ról 54 százalékra nőtt azoknak a háztartásoknak az aránya, ahol a főszezonban utazást terveznek. A Magyar Turizmus Zrt. nekik is próbál segíteni televíziós és rádió-műsoraival, illetve online és nyomtatott programajánlóival.

A társaság ajánlóiban azonban a régiók és helyszínek bemutatását felváltja a korcsoportokra és tevékenységi körökre bontott turisztikai kínálat.

Bánki Erik, az Országgyűlés sport és turisztikai bizottságának elnöke azt mondta: Magyarországon a teljes turizmusból a belföldi aránya jelenleg 45 százalék, az lenne az ideális, ha ez megközelítené a 70 százalékot. Mint mondta, tavaly a belföldi utazásokban résztvevő magyar vendégek háromnegyede nyilatkozott úgy, hogy elégedett volt a szolgáltatásokkal, amelyeket igénybe vett, és visszatérne oda, ahol azokat igénybe vette.

Szatmáry Kristóf turizmusért is felelős államtitkár megerősítette, hogy a kormány gazdaságpolitikájának egyik legfontosabb területe a turizmus, azon belül is a belföldi turizmus. Ez az ágazat a gazdaság és a foglalkoztatás növekedésének beindítása szempontjából kiemelkedő jelentőségű. Ebben egy jó kampány sokat segíthet - tette hozzá.

A cég felmérése szerint az utazást tervezők több mint háromnegyede, 77 százalékuk tervez belföldi utazást, ezen belül csak belföldön a válaszadók közel 64 százaléka fog utazni. A válaszadók mintegy 23 százaléka csak külföldre látogat el. Több mint 13 százalék külföldre és belföldre egyaránt tervez utazást.

A belföldi utazások legnépszerűbb úti célja továbbra is a Balaton. A nyári időszakra tervezett belföldi utazások több mint kétötöde, 45 százaléka a Balaton turisztikai régióban nyaral, 8 százalékának Budapest-Közép-Dunavidék régió lesz a helyszíne. A belföldi utazások legnagyobb részét, 59 százalékát júliusra és augusztusra tervezik - derül ki a felmérésből.

Az idén 2010-hez képest nagyobb arányban terveznek hosszabb, 4-7 éjszakás belföldi utazásokat. A belföldi utazások átlagos hossza a tervek szerint 4,74 éjszaka.

A felmérés szerint a belföldi utazásokra szánt összeg is nőtt: a 2011-es főszezonban az érintett háztartások átlagosan 104 ezer forintot szánnak belföldi utazásra. Ez a tavalyihoz képest 28 százalékos növekedés. Összességében a magyar lakosság várhatóan 146,9 milliárd forintot fordít belföldi utazásra a május-szeptemberi időszakban, ami közel 22 százalékkal több, mint ami a 2010-es tervekben szerepelt.