Tarlós: Ha három ember ül egy autóban, használhassák a buszsávot!

InfoRádió / MTI
2011. június 2. 11:34
A főpolgármester haladéktalanul kezdeményezi a KRESZ módosítását annak érdekében, hogy azok az autók, amelyekben három ember ül, használhassák a buszsávot. Közben vizsgálóbizottság felállítását kezdeményezi a fővárosi MSZP-frakció, mert szerintük "a legkevésbé sem megnyugtató" Tarlós István indoklása a Budaörsi úti buszsáv üzemeltetésének felfüggesztése ügyében.

Tarlós István (Fidesz-KDNP) ezt a kezdeményezését a Budaörsi úti buszsáv megszüntetéséről tartott csütörtöki, rendkívüli sajtótájékoztatóján jelentette be.

Mint mondta, nyilvánvaló műszaki hibát okoz az, hogy a buszsáv megnyitását is magában foglaló beruházás még nem készült el, és a buszsávot idő előtt helyezték forgalomba. A KRESZ módosításával egyidejűleg felülvizsgálják a beruházás műszaki tartalmát is.

A KRESZ módosításával egyidejűleg felülvizsgálják a beruházás műszaki tartalmát is. Ezzel kapcsolatban a főpolgármester közölte: az uniós projekt műszaki tartalmának megváltoztatása azt okozhatja, hogy vissza kell fizetni a kapott 100 milliós támogatást.

A hivatal azt is vizsgálja, hogyan fordulhatott elő az idő előtti forgalomba helyezés.

Tarlós István a hozzá intézett nyílt levelekkel kapcsolatban úgy fogalmazott: a főváros vezetésének figyelembe kell vennie budapesti érdekeket, de ez nem vidékellenességet jelent, ezért az "ismertségnövelő és bátorságfejlesztő kirohanásokat" nem akarja kommentálni.

A főpolgármester kitért arra, hogy a budapesti közlekedési lámpák hangolását is felülvizsgálják, mert a lámpaprogramok sok helyen nem megfelelőek, több kereszteződésben nincsenek a lámpák egymással összehangolva.

Nem volt szimulációs vizsgálat

Vitézy Dávid, a Budapesti Közlekedési Központ (BKK) vezérigazgatója a sajtótájékoztatón azt mondta: csütörtökön a déli óráktól az autósok már használhatják a Budaörsi úti buszsávot, letakarják a táblákon az erre vonatkozó jelzést, az aszfalton áthúzták a "BUSZ" feliratot, és a rendőrök is segítenek az ott közlekedőknek.

Közlése szerint a beruházásnak további két eleme van: a Budaörsi út egy másik szakaszán és a Hegyalja úton is buszsávokat fognak kialakítani, de ezt már új sáv építésével. Eredetileg nem akartak P+R parkolót építeni, de most, hogy felülvizsgálják a műszaki tartalmat, ezt is figyelembe veszik.

Hozzátette: korábban nem készült forgalmi szimulációs vizsgálat, ezt most pótolni fogják. Az érintett szakaszokon olyan videós lámparendszer lesz, amely érzékeli, hogy mekkora dugó alakul ki, és ennek figyelembevételével állítja át a lámpa programját.

A Budapesti Közlekedési Központ (BKK) hétfőn alakított ki buszsávot a Budaörsi úton, az M1-es és az M7-es autópálya közös bevezető szakaszán a belváros felé vezető oldalon a Nagyszőlős utcai csomópontnál. Emiatt az autósok csak egy sávban haladhattak ezen a szakaszon, ezért jelentős torlódások alakultak ki. A beruházás egy uniós projekt keretében valósult meg, amelyet még 2008 decemberében egyhangúlag fogadott el a Fővárosi Közgyűlés.

A Levegő Munkacsoport és az LMP szerdán közleményben üdvözölte a buszsáv kialakítását, de a párt megjegyezte: a bevezetésre "kapkodva és elnagyoltan került sor."

Budaörs polgármestere tárgyalásokat kezdeményezett a BKK-val a kialakult helyzet miatt. Wittinghoff Tamás (független) az MTI-hez csütörtökön eljuttatott, a főpolgármesterhez intézett nyílt levelében azt írta: az intézkedéssel olyan, régen látott dugókat generáltak, amelyek megkeserítik az agglomerációban élők mindennapjait.

Vizsgálóbizottság felállítását kezdeményezi a fővárosi MSZP

Vizsgálóbizottság felállítását kezdeményezi a fővárosi MSZP-frakció, mert szerintük "a legkevésbé sem megnyugtató" Tarlós István főpolgármester indoklása a Budaörsi úti buszsáv üzemeltetésének felfüggesztése ügyében.

Bihary Gábor, a párt fővárosi frakciójának tagja csütörtöki, budapesti sajtótájékoztatóján azt mondta: ha valamilyen műszaki probléma miatt kellett felfüggeszteni a buszsáv működését, akkor ebből az is következik, hogy az problémásan működött az elmúlt három napban, akár veszélyes is lehetett. Ezt mindenképpen tisztázni kell a következő időszakban - tette hozzá.

A szocialista politikus kitért arra: amikor 2008-ban az előző közgyűlés egyhangúlag elfogadta a buszsávról szóló előterjesztést, akkor kiegészítő intézkedéseket is megfogalmaztak; a Budaörsi úton például forgalomfüggő jelzőlámpát kellett volna elhelyezni a kialakítást megelőzően.


KAPCSOLÓDÓ HANG:
Litauszky Balázs összefoglalója
A böngészője nem támogatja a HTML5 lejátszást
Bihary Gábor, az MSZP fõvárosi frakciójának tagja
A böngészője nem támogatja a HTML5 lejátszást
Dorner Lajos, a Városi és Elõvárosi Közlekedési Egyesület elnöke
A böngészője nem támogatja a HTML5 lejátszást