Így fejlesztenék a közösségi közlekedést - lapszemle

Infostart
2011. június 1. 07:20
A BKV Zrt. igazgatóságának elnöke a Magyar Nemzetnek adott interjúban beszélt a közösségi közlekedés fejlesztési lehetőségeiről.

Várszegi Gyula főbb célként említette Szentendre és a csepeli HÉV összekötését a város alatt, a 2-es metró meghosszabbítását Gödöllő felé, valamint egy vasúti alagút építését Kelenföld és a Nyugati pályaudvar között. A BKV Zrt. igazgatóságának elnöke szerint ha a főváros vezetése élhetőbb Budapestet akar, többek között ezekre a fejlesztésekre is pénzt kell nyernie az Európai Uniótól.

A Népszabadság értesülése szerint szerdán újabb megbeszélést tartanak a Nemzetgazdasági Minisztérium és a Magyar Könyvvizsgálói Kamara között. A korábbi találkozón egy kompenzációs rendszer áttekintéséről állapodtak meg, melyben a kormány bürokráciacsökkentő terveinek áldozatul eső közel kétezer könyvvizsgáló alternatív szolgáltatásokat nyújtva menekülne meg a munkanélküliségtől.

Az Indexen arról olvashatnak, hogy egyszerűbb, gyorsabb és átláthatóbb közbeszerzési rendszert szeretne teremteni a kormány, ennek érdekében rugalmasabb, érthetőbb, a kis- és középvállalkozásokat helyzetbe hozó, a korrupciót visszaszorítani hivatott új közbeszerzési törvény készül. Az évente átlag 1500-1600 milliárd forintot megmozgató terület újraszabályozása a Széll Kálmán-terv egyik ígérete, a törvénynek július 1-jig kell megszületnie, bár sok tartalmi kérdést később miniszteri vagy kormányrendelet tisztáz majd.

A Napi Gazdaság a MÁV frissen publikált beszámolójáról ír, mely szerint a társaság 35,8 milliárd forint mérleg szerinti veszteséggel zárta a múlt évet. A kötelezettségek csak kismértékben csökkentek, még mindig több mint 670 milliárd forintra rúgnak.

A Portfolio.hu párhuzamot állít Magyarország és Argentína gazdaságpolitikája között. A dél-amerikai ország 2008-ban államosította a nyugdíjpénztárakat és az IMF-fel is hűvös viszonyt ápol. A hírportál hat kérdést tesz fel és válaszol meg Argentínával kapcsolatban.