Megújul az Országmárka Tanács

InfoRádió / MTI
2010. november 18. 12:47
Feladatát és összetételét tekintve is megújult az Országmárka Tanács, amely a kormány országkommunikációval kapcsolatos munkáját segíti.

A kormányzati kommunikációs államtitkárság közleményében azt írta: a tanács tagsága a kultúra, a kreatív gazdaság, a tudomány és a hagyományos üzleti élet kiemelkedő egyéniségeivel bővül, tagjai között pedig nincsenek politikusok. A civilekből álló testület megbízatását társadalmi munkában végzi. Társelnökei Papp-Váry Borbála stratégiai kommunikációért felelős helyettes államtitkár és Prőhle Gergely kulturális diplomáciáért felelős helyettes államtitkár.

Az Országmárka Tanács munkáját továbbra is támogatja Törőcsik Mária, a közgazdaságtudomány kandidátusa, a Pécsi Tudományegyetem Közgazdaságtudományi Karának egyetemi tanára, Baán László, a Szépművészeti Múzeum főigazgatója, Batta András, a Liszt Ferenc Zeneművészeti Egyetem rektora, Bendzsel Miklós, a Magyar Szabadalmi Hivatal elnöke, Méhes Márton, a bécsi Collegium Hungaricum igazgatója, Nagy Bálint, az IBS marketingtanszékének vezetője és Somlyai Dóra, a Mol-csoport kommunikációs igazgatója.

Idén csatlakozik a tanácshoz:
- Ablonczy Balázs, az ELTE Bölcsészettudományi Kara Művelődéstörténeti Tanszékének adjunktusa,
- Aczél László, a Young and Rubicam Budapest Kft. ügyvezetője, a Magyarországi Kommunikációs Ügynökségek Szövetségének (MAKSZ) elnöke,
- Beke Zsuzsa, a Richter Gedeon Nyrt. kormányzati kapcsolatok és PR vezetője,
- Bitter Brunó, a Next Wave stratégiai igazgatója,
- Cseri Miklós néprajzkutató, muzeológus, a szentendrei Szabadtéri Néprajzi Múzeum főigazgatója,
- Finta Sándor építész,
- Káel Csaba filmrendező, Kopek Gábor, a Moholy-Nagy Művészeti Egyetem rektora,
- Kopp Mária, a Magatartástudományi Intézet tudományos igazgatóhelyettese, a Semmelweis Egyetem és az MTA Mentális Egészségtudományok társult kutatócsoport vezetője,
- Lakatos Zsófia, a Hill and Knowlton PR-ügynökség magyarországi leányvállalatának ügyvezető igazgatója, a Magyar PR Szövetség alelnöke ,
- Rudolf Péter Jászai Mari- és Kiváló Művész díjas színész, film- és színházrendező,
- Szénássy Alex, a Laboratory Group tulajdonosa,
- Zoób Kati divattervező.

A kormányzati kommunikációs államtitkárság közleményben azt írta, a kormány célja egy karakteres, hiteles országkommunikáció felépítése annak érdekében, hogy Magyarország a kultúrától a gazdaságon át a kormányzatig egységes üzenettel és arculattal jelenhessen meg a hazai és a nemzetközi nyilvánosság előtt. A pozitív országkép kialakítása, amely nemzetpolitikai, oktatási, tudományos, kulturális, külpolitikai és kommunikációs feladatok egységét jelenti, nemzetgazdasági érdek is. A kormány döntése értelmében az országmárka fejlesztése a Közigazgatási és Igazságügyi Minisztérium Kormányzati Kommunikációért Felelős Államtitkárságának a feladata.

A megújult Országmárka Tanács november 17-én, szerdán tartotta első ülését. A tanács feladata, hogy szakmai hozzáértésével, rendszeres véleményezéssel, észrevételezéssel és javaslattétellel támogassa a kormány országkommunikációval kapcsolatos döntéseinek előkészítését, megalapozását - olvasható a kommünikében.


KAPCSOLÓDÓ HANG:
Prõhle Gergely
A böngészője nem támogatja a HTML5 lejátszást