Jelenleg az ajtókat a járművezető egyedi vagy központi nyitással működteti, de mindkét esetben a le-és felszállás befejezése után nyitva marad. A korszerűbb ajtózárási rendszer szerint az ajtóknál elhelyezett fotocellák érzékelik az utascsere befejezését, majd négy másodperccel később az ajtó automatikusan becsukódik. A járműveken ajtózárás előtt minden esetben van az ajtó záródását jelző fény és hangjelzés. Ezt követően a bezárt ajtókat a leszállásjelző gombbal vagy külső ajtónyitó gombbal mindaddig ki lehet nyitni, amíg a jelzőgombok világítanak - közölte a BKV. Az utasok tájékozódását a megváltozott ajtózáródásról az ajtókon elhelyezett utastájékoztató-matricák és a hangos utastájékozatási rendszer segíti.
Ezzel egy időben a 19-es és a 41-es viszonylatokon áthaladásos üzemmel találkozhatnak a BKV utasai. A kisebb forgalmú vonalszakaszain - a Kamaraerdő-Budafoki elágazás, a Kelenföldi pályaudvar-Kosztolányi Dezső tér és a Szent Gellért tér-Batthyány tér között - a villamos csak abban az esetben áll meg a megállókban, ha a leszállási szándékot előre jelezték, vagy a megállóban felszálló utas várakozik.
Mindkét rendszer előnye, hogy a megállóban, illetve főleg a végállomáson tartózkodó jármű hideg időben nem hűl ki, ezzel az energiatakarékos megoldással a téli időszakban is kényelmesebb körülményeket tud biztosítani a vállalat az utasoknak.