Korszerű ajtózáródási rendszer a BKV több járatán

Infostart
2010. november 14. 20:37
Hétfőtől a BKV a Combino villamosokon korábban sikeresen bevezetett ajtózáródási rendszert újabb járataira terjeszti ki. A jövő héttől a 3-as, a 42-es, az 50-es, az 52-es, az 59-es, az 59A, a 62-es, a 62A, és a 69-es viszonylatokon találkozhatnak az utasok az új, környezettudatosabb ajtózáródási rendszerrel. Ezzel egy időben a 19-es és a 41-es járatok kisebb forgalmú szakaszain "áthaladásos" üzemet vezet be a közlekedési társaság a gyorsabb haladás érdekében.

Jelenleg az ajtókat a járművezető egyedi vagy központi nyitással működteti, de mindkét esetben a le-és felszállás befejezése után nyitva marad. A korszerűbb ajtózárási rendszer szerint az ajtóknál elhelyezett fotocellák érzékelik az utascsere befejezését, majd négy másodperccel később az ajtó automatikusan becsukódik. A járműveken ajtózárás előtt minden esetben van az ajtó záródását jelző fény és hangjelzés. Ezt követően a bezárt ajtókat a leszállásjelző gombbal vagy külső ajtónyitó gombbal mindaddig ki lehet nyitni, amíg a jelzőgombok világítanak - közölte a BKV. Az utasok tájékozódását a megváltozott ajtózáródásról az ajtókon elhelyezett utastájékoztató-matricák és a hangos utastájékozatási rendszer segíti.

Ezzel egy időben a 19-es és a 41-es viszonylatokon áthaladásos üzemmel találkozhatnak a BKV utasai. A kisebb forgalmú vonalszakaszain - a Kamaraerdő-Budafoki elágazás, a Kelenföldi pályaudvar-Kosztolányi Dezső tér és a Szent Gellért tér-Batthyány tér között - a villamos csak abban az esetben áll meg a megállókban, ha a leszállási szándékot előre jelezték, vagy a megállóban felszálló utas várakozik.

Mindkét rendszer előnye, hogy a megállóban, illetve főleg a végállomáson tartózkodó jármű hideg időben nem hűl ki, ezzel az energiatakarékos megoldással a téli időszakban is kényelmesebb körülményeket tud biztosítani a vállalat az utasoknak.