A BKV-nak a metrókocsi-szerződés felmondása után járna a 37 milliárd forintos bankgarancia, ezt azonban a cég vezetői nem tudják lehívni, mert a metrókocsikat gyártó francia cég egy nantes-i bírósághoz fordult. Az index úgy tudja, hogy az Alstom szerint a BKV nem azért mondta fel a szerződést és akarja lehívni a 37 milliárd forintnyi bankgaranciát, mert gondjai vannak a szerelvényekkel, hanem mert a magyar cég nehéz pénzügyi helyzetben van, és gyorsan forrásokhoz akar jutni. A franciák szerint ezt támasztják alá Tarlós István nyilatkozatait, amelyekben a BKV nehéz anyagi helyzetéről beszél.
A hírportál szerint Kocsis István BKV-vezérigazgató távozása valójában ezért kerül szóba, nem pedig a vasúthatósági engedélyek visszavonása miatt. Kocsis István december elején utazhat Nantes-ba, ahol 12-én tartják az első tárgyalási fordulót az Alstom kontra BKV ügyben.
Tarlós István a közgyűlésben arról beszélt, hogy vizsgálatot indított az engedélyek felfüggesztésének ügyében a BKV-nál és a Városházán, most pedig felmerült benne a kérdés, hogy Kocsis István vezérigazgató maradjon-e a posztján. Erről napokon belül döntenek.
Mint arról korábban az InfoRádió beszámolt, a BKV azért bontotta fel a céggel 2006 májusában kötött szerződéseket, mert a Nemzeti Közlekedési Hatóság másodfokon is elutasította az Alstom típusengedély-kérelmét a járművek fékrendszerével kapcsolatos kifogások miatt. Jelenleg 3 szerelvény van a fővárosban, 19 pedig a cég Katowicei üzemében áll, szállításra készen. A BKV eddig 30 milliárd forint előleget fizetett.
Időközben Tarlós István is utalt arra, hogy a főváros tárgyalna az Alstommal egy mindkét félnek optimális megoldás érdekében. Az október végi egyeztetés után mind a városvezetés, mind a francia cég képviselői optimistán nyilatkoztak. Az Alstom vezérigazgató-helyettese azt mondta: lát rá esélyt, hogy a közeljövőben a 2-es és az épülő 4-es metró vonalán is Alstom metrókocsik járjanak.
A francia cég egyébként nemrég pert vesztett, ugyanis brit legfelsőbb bíróság elutasította az Alstom keresetét, amellyel a Siemens és a Csalagút személyvasúti forgalmát szolgáltató Eurostar 600 millió eurós szállítási szerződését próbálta megfúrni.