A tévés reklámversenyben az MSZP nyert

Infostart
2010. október 24. 09:09
Politikai reklámszlogenek megjelenését tanulmányozta a Médiatanács a 2010-es április választási kampány kapcsán. Koltai András, a tanács tagja az InfoRádiónak elmondta: a televízióban több MSZP-s hirdetés volt, a rádiót azonban a Fidesz "uralta".

A 15 oldalas tanulmányban a szakértők arra a következtetésre jutottak, hogy nincs szoros összefüggés a között hogy egy párt hány reklámspotot tett közzé a médiumokban és hogy hány embert érnek el ezek a hirdetések - mondta az InfoRádiónak Koltai András.

A Médiatanács tagja hangsúlyozta: sokkal kevesebb hirdetéssel is el lehet érni sok embert. A tanács az április választási kampányt vizsgálta, és azt találta, hogy a tévében az MSZP-nek túlnyomó többsége volt a Fidesszel szemben, hiszen több mint kétszer annyi hirdetése ment le, mint az utóbb győztes pártnak. A rádióban azonban a Fidesznek jóval erőteljesebb volt a jelenléte.

Hiába a tévés reklámspotokban tapasztalt MSZP-s fölény, arányosan nem tudtak annyival több választót elérni ezzel, mint a "hirdetésversenyben" második Fidesz - emelte ki a Médiatanács tagja.

A Pázmány Péter Katolikus Egyetem oktatója hangsúlyozta: fontos a pártoknak felmérniük, hogy a célcsoportjaik milyen médiumon keresztül követik figyelemmel a közéleti eseményeket, illetve a különböző idősávokban milyen a nézettség vagy a hallgatottság.

Hanganyag: Szépvölgyi István


KAPCSOLÓDÓ HANG:
Hanganyag
A böngészője nem támogatja a HTML5 lejátszást