2005-ben indult a kísérleti évfolyam a bolognai rendszerben, és 2009-re jutott el oda az első évfolyam, amelynek be kellett volna fejeznie a hat féléves tanulmányait - mondta az InfoRádiónak Borsodi Csaba.
Az ELTE oktatási rektorhelyettese hozzátette: az Eötvös Loránd Tudományegyetem rektori vezetése felkérte az intézmény oktatási és képzési tanácsot, hogy vizsgálja meg ezt a három évet, vonják le a képzés tanulságait és javasoljanak változtatásokat, hogy még jobban működjön a képzés.
A vizsgálatból kiderült, hogy fölöslegesen túlzsúfoltak az órarendek, az elsősök nem elég felkészültek. A nappali tagozaton indult diákoknak kevesebb mint a negyede végzett az "előírt" határidőn belül. A Pedagógiai és Pszichológiai Kar diákjai végeztek a leginkább időben, de a hat félév után az ő arányuk sem haladta meg a 40 százalékot. A Bölcsészettudományi, illetve a Társadalomtudományi Kar hallgatóinak harmada, a többi karéinak a negyede-ötöde jutott el időben az államvizsgáig.
Borsodi Csaba szerint részben igaz, hogy érkeztek gyengébben felkészült hallgatók is a szakokra, a túlzsúfolt órarendre pedig az alapszak tervezésekor már számítani lehetett.
Az, hogy sok hallgatónak nem sikerült befejeznie időre a tanulmányait nem feltétlenül jelenti azt, hogy ki is maradtak az egyetemről: többen más szakot is felvettek, ezért pár félévvel később fejezik be a két szakot együtt, de olyan is akadt, aki időközben munkát vállalt.
Hanganyag: Szépvölgyi István