Pálinkás József szerint igényesebb tankönyvek kellenek

Infostart
2010. augusztus 25. 08:50
Az oktatás megújításához el kell érni, hogy a tudás és a műveltség ismét érték legyen a diákok számára - mondta az InfoRádiónak a Magyar Tudományos Akadémia elnöke. Pálinkás József szerint a természettudományos oktatás problémáit nem szabad úgy kezelni, hogy egy közös tárggyá olvasztják a tantárgyakat, mert ehhez nincs sem tanagyag, sem tankönyvek, sem tanárok.

Hosszú ideje felhalmozott problémákat nem lehet egyik napról a másikra megoldani - mondta az InfoRádiónak a Magyar Tudományos Akadémia elnöke a Nemzeti Tankönyvkiadó által szervezett tanévnyitó konferencia szünetében.

Pálinkás József hangsúlyozta: az oktatásban fokozatos, következetes és egyirányba mutató változásokra van szükség, a tankönyvek esetében pedig "jó lenne, ha a bőséget felváltaná az igényesség".

Fontos, hogy a diákokat inspirálni lehessen, és hogy a tudást és a műveltséget értéknek tekintsék - mondta az Akadémia elnöke, aki hozzátette: a digitális tartalmak használata az oktatásban felkeltenék a diákok érdeklődését, ha jól alkalmazzák azokat. Nem szabad erőltetni a digitalizációt, és nem lehet helyettesíteni a megértést a látvánnyal - mondta.

Pálinkás József nem támogatja azt az elképzelést, hogy az iskolákban összevonják a természettudományos tantárgyakat. Úgy véli: ezek a tárgyak fontos szemléleti alapokat tartalmaznak, az összevonásukhoz pedig nincs meg a tananyag és a tankönyvállomány, valamint nem állnak rendelkezésre tanárok sem.

Hanganyag: Hegedûs Zsuzsa


KAPCSOLÓDÓ HANG:
Hanganyag
A böngészője nem támogatja a HTML5 lejátszást