Mire figyeljenek a motorosok?

Infostart
2010. augusztus 21. 10:30
A Független Rendőrszakszervezet információi szerint kopottak volt annak a szolgálati motornak az abroncsai, amellyel hétfőn halálos balesetet szenvedett egy rendőr az M1-es autópályán. A motorkerékpárokat a jogszabályok szerint kétévente kell műszakilag felülvizsgálni, a kopott vagy nem megfelelően újrafutózott gumiabroncs balesetveszélyes, főleg esős időben - mondta Lovas Károly Róbert, a Nemzeti Közlekedési Hatóság elnökhelyettese az InfoRádiónak.

Jogszabályok határozzák meg a motorkerékpárok minimális műszaki tartalmát, eszerint üzembiztos fékberendezésnek, megfelelő futóműnek, gumiabroncsoknak és világítóberendezéseknek kell lenniük - közölte az InfoRádióval a Nemzeti Közlekedési Hatóság elnökhelyettese. Lovas Károly Róbert kiemelte: a jármű négy évre kapja meg a műszaki érvényességet, utána kétévente kell felülvizsgálni az állapotát.

Az újrafutózott gumiabroncsra is jogszabályok vonatkoznak. Az előírások és szabványok szerinti újrafutózott abroncs megfelel a közlekedésben való részvételnek - fejtette ki. Az elnökhelyettes szólt arról is, hogy meg van szabva, milyen gumiabroncsot szabad újrafutózni, és hogyan kell ezt megtenni, mert így felelhet meg a műszaki követelményeknek.

A motorosoknak a bukósisak használata kötelező, ez a fejet és a nyakszirtet védi, de mivel ,ás veszélyeknek is ki vannak téve, ezért fontos, hogy gerinc-, vese- és sípcsontvédőt is hordjanak - hangsúlyozta.

Szélsőséges időjárási körülmények között vagy rosszabb útviszonyok mellett a kopott gumiabroncs vagy a nem megfelelő futómű fokozottan veszélyt jelent, esős időben elveszti a tapadást - emelte ki Lovas Károly Róbert

Hétfőn meghalt egy tatai rendőrmotoros, miután balesetet szenvedett az M1-es sztrádán. Az országos rendőrfőkapitány fegyelmi vizsgálatot rendelt el az ügyben, mert a gyanú szerint a Komárom-Esztergom Megyei Rendőr-főkapitányság felületesen végezte el a belügyminiszter által május 31-én elrendelt járműszemlét.

A Komárom-Esztergom Megyei Rendőr-főkapitányság több járművet nem vizsgált meg, ezek között volt az a motor, mellyel a 33 éves Telegdi Zsolt hétfőn az M1-es autópályán a hirtelen kitört viharban megcsúszott és életét vesztette. Az ORFK szóvivőjének közlése szerint az országos rendőrfőkapitány másnap elrendelte az összes motorkerékpár felülvizsgálatát.

A Független Rendőrszakszervezet szerint a járőr korábban írásban jelezte, hogy a gépjármű nincs jó műszaki állapotban és a gumik kopottak. A baleset napján rádión Budapestre küldték, majd amikor ismételten közölte, hogy a motoron a gumik kopottak, elöljárója Tatabányára rendelte, s közben érte a halálos baleset.

Hanganyag: Szabó Fruzsina


KAPCSOLÓDÓ HANG:
Hanganyag
A böngészője nem támogatja a HTML5 lejátszást