Betett a hazai hiteleseknek az árfolyamgyengülés - lapszemle

Infostart
2010. július 31. 09:30
Az árfolyamgyengülés miatt csaknem 600 milliárd forinttal nőtt a cégek és a lakosság hitelállománya az első félév végére a jegybank adatai szerint - írja a Népszabadság. A Magyar Nemzet úgy értesült, hogy a rendőrség gazdasági bűnügyeket vizsgáló csoportjának kíváncsiságát is felkeltette a sanghaji világkiállításért felelős korábbi állami vezetők tevékenysége.

A Népszabadság szerint nem azért nőtt a cégek és a lakosság hitelállománya az első félév végére, mert a gazdaság beindulása miatt újra keresnék a hiteleket az ügyfelek. Bár vanak arra utaló jelek, hogy valami megmozdult a cégvilágban, az adósságnövekedést az árfolyam gyengülése okozza . Szakértők szerint a tavalyi, rendkívül rossznak tartott hitelpiacot is felülmúlhatja az idei. Ehhez a válság mellett a szabályozás szigorítása is hozzájárul: az erről szóló törvényt még nem hirdették ki, de már nem lehet hozzájutni devizaalapú jelzáloghitelhez.

A Magyar Nemzetben arról olvashatnak, hogy nem csupán a Kormányzati Ellenőrzési Hivatal vizsgálódik az előző kabinet által kötött expószerződések kapcsán, néhány hete a Budapesti Rendőr-főkapitányság gazdasági bűnügyek feltárására hivatott csoportja is gyűjti az információkat. Nyomozás még nem indult az ügyben, egyelőre az adatgyűjtés folyik a milliárdos pénzeket megmozgató tranzakcióról, amelyben aktív szerepe volt a Medgyessy Péter volt kormányfő által 2003-ban miniszterelnöki megbízottá kinevezett Huszty Andrásnak - írja a Magyar Nemzet.

A Magyar Nemzet arról is beszámol, nem adta ki tegnap a kettes metró vonalára szánt "Alstom Metropol" metrókocsi típusengedélyét a Nemzeti Közlekedési Hatóság, így a Fővárosi Közgyűlés június 3-i döntése sezrint a BKV-nak meg kell szüntetnie a francia céggel kötött szerződéseket. Ez a metróberuházás további, akár 2015-ig tartó csúszását, valamint a meglévő, lepusztult szerelvények milliárdos felújítási kényszerét jelentheti. Az Alstomnak a 2-es metróvonalra 22, egyenként öt kocsiból álló szerelvényt; a most épülő 4-esre pedig 15, egyenként négy kocsiból álló, teljesen automata metrószerelvényt kellett volna gyártania, összesen 65 milliárd forintért.


KAPCSOLÓDÓ HANG:
Hanganyag
A böngészője nem támogatja a HTML5 lejátszást