Az ismeretek meghatározása nélküli alaptanterv azt eredményezi, hogy az iskolákban azt tanítanak, amit akarnak, amit a helyi tantervükben meghatároztak, a fontos az, hogy a kompetenciakövetelményeknek megfeleljenek - mondta az InfoRádiónak az oktatási államtitkár.
Ez a kormány szerint tarthatatlan, hiszen az oktatási rendszer széteséséhez, a nemzeti műveltségi kánon felbomlásához vezethet. Vissza kell tehát térni ahhoz az évszázadok óta kialakult rendhez, amelyben központilag meghatározzák az iskolákban tanítandó műveltségtartalmakat - tette hozzá Hoffmann Rózsa.
Az államtitkár szavai szerint lehetőséget hagynának az intézmények számára arra, hogy a tananyagot saját elgondolásuk, érdekeik és lehetőségeik szerint alakítsák, kiegészítsék, vagy a hangsúlyokat áthelyezzék. A rendszer 2003-ig jól működött 2003-ig, ezt szeretnék visszaállítani - jegyezte meg.
Az új Nemzeti alaptantervet a tanév közepére olyan állapotba kívánják hozni, hogy arról megkezdődhessen a szakmai konzultáció; ha ez sikeres lesz, a NAT jövő szeptembertől fokozatosan hatályba is léphet - magyarázta Hoffmann Rózsa.
Az államtitkár szerint fontos, hogy az ilyen kérdésekben ne az oktatáspolitika, hanem a szakma szava legyen a döntő. Mint mondta, a szakma igényli, hogy oktatandó tartalmak meghatározását.
Hanganyag: Gál Ildikó