Jávor: Elhibázott a 4-es metró koncepciója

Infostart
2010. július 24. 11:30
Budapesten és a nagyvárosokban remél jó szereplést az őszi önkormányzati választáson a Lehet Más a Politika főpolgármester-jelöltje. Jávor Benedek az InfoRádió Aréna című műsorában azt mondta: semmilyen józan számítás nem indokolja a 4-es metró második vagy harmadik szakaszának megvalósítását.

Nem kedvez a kis pártoknak a választási törvény módosítása az őszi önkormányzati voksolás előtt - közölte a Lehet Más a Politika főpolgármester-jelöltje. Jávor Benedek az InfoRádió Aréna című műsorában emlékeztetett, hogy több ajánlószelvényt kell összegyűjteni kevesebb idő alatt.

A párt megvizsgálja, melyek azok a települések, ahol a siker esélyével indulhatnak el az önkormányzati választáson, és ezekre kell koncentrálniuk - emelte ki az LMP politikusa. Jávor Benedek azt mondta, hogy az országos átlagnál nagyobb a párt támogatottsága a fővárosban és a vidéki nagyvárosokban, de a kistelepüléseken is vannak olyan szervezetek, amelyek sikeresek lehetnek, és hivatalban lévő polgármesterek is indultak az LMP színeiben tavasszal a parlamenti választáson.

A főpolgármester-jelölt szerint a budapesti nagyberuházásokat át kell vizsgálni abból a szempontból, hogy valóban megfelelő szerződéseket kötötték-e meg, és indokoltak-e a költségek. A 4-es metró első szakaszából már nem lehet kihátrálni, bár a Keleti pályaudvar és Kelenföld közötti vonal megépítése elhibázott koncepció, és ebből a pénzből több közlekedési problémát meg lehetett volna oldani - közölte Jávor Benedek, aki szerint azonban semmilyen józan számítás nem indokolja a második vagy harmadik szakasz megvalósítását.

Elhibázott a terv, ugyanis csak a belváros közlekedését próbálja megoldani, noha ezen a területen nem az ott lakók autóitól van dugó, az elővárosokban lakók jönnek be kocsival, ugyanis más közlekedési eszközzel nem tudnak - fejtette ki az LMP főpolgármester-jelöltje. Hozzátette: az elővárosokban ugyanaz a közlekedési ellátottság, mint húsz éve, csak azóta duplájára nőtt az ott lakók száma. A metró és az elővárosi vasút összekötése megoldás lehet - vélekedett.

Jávor Benedek közölte, hogy szükség van közlekedési fejlesztésre a belvárosban is, de nem az autóforgalom helyzetbe hozásával. Megtelt a város, nem lehet a kapacitásokat növelni - hangsúlyozta.

Hanganyag: Ignáth Márk


KAPCSOLÓDÓ HANG:
Jávor Benedek 1. rész
A böngészője nem támogatja a HTML5 lejátszást
Jávor Benedek 2. rész
A böngészője nem támogatja a HTML5 lejátszást